صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد:

شرط داشتن دانشگاه توانمند، ارتباط صمیمانه بین استادان، کارکنان و دانشجویان است

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: «متأسفانه دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند آنچنان که بایسته و شایسته است نظریه‌ها، اندیشه‌ها و راهکارهای علمی خود را در سطح جامعه اجرایی کنند.»
کد خبر : 86639

محمدرضا احمدزاده به مناسبت هفته روابط عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، شرط داشتن دانشگاه توانمند را ارتباط صمیمانه بین استادان، کارکنان و دانشجویان دانست و اظهار کرد: «نقش و اهمیت روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست و روابط عمومی دانشگاهی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.»


وی ادامه داد: «در بعد درون‌سازمانی روابط عمومی با سه گروه دانشگاهی استادان، کارکنان و دانشجویان سر و کار دارد که ارتباط با این سه گروه توانمندسازی دانشگاه را هویدا می‌کند. در بعد برون سازمانی با مجموعه‌ای وسیع از مخاطبان باید ارتباط داشته باشد.»


احمدزاده توقع جامعه از دانشگاه را یادآور شد و گفت: «در جامعه کنونی با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی انتظار مردم این است که دانشگاه در موارد مختلف وارد صحنه شده و راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط ارایه کند. متأسفانه دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند آنچنان که بایسته و شایسته است نظریه‌ها، اندیشه‌ها و راهکارهای علمی خود را در جامعه اجرایی کنند و حتی اگر در بعضی از موارد اجرایی کرده‌اند، اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.»


مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد یزد در باره وظایف روابط عمومی اظهار کرد: «روابط عمومی باید زبان مشترکی بین دانشگاه و جامعه ایجاد کند. از یک طرف آنچه از یافته‌های علمی دانشگاه تولید می‌شود را به نحوه مطلوب به جامعه منتقل کند و از سوی دیگر نیازهای جامعه و صنعت را برای ارایه طرح و راهکار مناسب به دانشگاهیان انتقال دهد.»


وی ادامه داد: «روابط عمومی دانشگاه باید پتانسیل‌های دانشگاه خود را مورد بررسی دقیق قرار داده و با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی، توانمندی‌های دانشگاه را به ارگان‌ها و سازمان‌ها، صنعت و جامعه ارایه کند و بدون شک یکی از مسیرهای برون رفت دانشگاه از تکیه بر شهریه دانشجویان از شاهراه روابط عمومی خواهد گذشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر