ایکس امکان تبلیغات سیاسی برای انتخابات آمریکا را فراهم میکند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایکس، شرکت رسانه اجتماعی که در گذشته با نام توییتر شناخته میشد، روز سهشنبه اعلام کرد که از این پس امکان تبلیغات سیاسی در آمریکا از سوی نامزدها و احزاب سیاسی را فراهم میکند و تیم امنیت و انتخابات خود را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ گسترش خواهد داد.
پیش از اینکه ایلان ماسک در ماه اکتبر این شرکت را تصاحب کند، توییتر از سال ۲۰۱۹ تمامی تبلیغات سیاسی در سطح جهان را ممنوع کرده بود. در ماه ژانویه، توییتر این ممنوعیت را برداشت و شروع به تبلیغات در آمریکا کرد تاه آگاهی از مسائلی مانند ثبتنام رایدهندگان را افزایش دهد.
بسیاری از تبلیغکنندگان از ترس محتوای نامناسب از این پلتفرم فرار کرده بودند. اجازه دادن تبلیغات سیاسی در آمریکا میتواند به ایکس کمک کند تا درآمد خود را افزایش دهد.
ایکس در یک پست وبلاگی گفت که تیمهای خود را برای مبارزه با تغییر محتوا و تهدیدهای نوظهور افزایش خواهد داد. یک مرکز شفافیت تبلیغات جهانی ایجاد میکند که به کاربران اجازه میدهد تبلیغات سیاسی را در ایکس ببینند. همچنین به ممنوعیت تبلیغات سیاسی که اطلاعات غلط منتشر میکنند یا به دنبال تضعیف اعتماد عمومی در انتخابات هستند، ادامه خواهد داد.
این پلتفرم، مانند دیگر شرکتهای رسانههای اجتماعی، مدتها است که توسط محققان و قانونگذاران بهخاطر عدم انجام کار کافی برای جلوگیری از محتوای گمراه کننده یا نادرست در طول انتخابات مورد انتقاد قرار گرفته است.
از زمان تصاحب ماسک، ایکس بهطور خاص پس از اخراج هزاران کارمند، از جمله تیم اعتماد و امنیت، با سوالاتی در مورد آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مواجه شده است.
انتهای پیام/