صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

یادداشت تفاهم همکاری مشترک ایران و یونان در حوزه علمی و فناوری امضا شد

دبیرکل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امورخارجه یونان سه شنبه 28 اردیبهشت ماه سال جاری در محل معاونت علمی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
کد خبر : 86579

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جورجیوس سیپراس، دبیرکل توسعه همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امورخارجه یونان، روز گذشته با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران با دیدار کرد.


این ملاقات که در راستای توافقات سال گذشته نخست وزیر یونان آلکسیس سیپراس با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و با هدف افزایش تعاملات و همکاری‌ها با یونان صورت گرفت به امضا یادداشت تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه علمی و فناوری منجر شد.


این تفاهم‌نامه که بین دبیر کل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امورخارجه و معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد، شامل حوزه‌های مختلف علمی و فناوری شامل نانو فناوری، زیست فناوری، علوم و فنون دریایی، همکاری در حوزه پارک‌های فناوری، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های علمی مشترک و دیگر حوزه‌ها می‌شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضمن گفت‌وگو درمورد همکاری‌های علمی و فناوری، فضای ایجاد شده برای تعامل بین ایران و یونان را بسیار مثبت ارزیابی کرد.


وی با اعلام آمادگی برای بسترسازی از انجام فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک گفت: «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران از توسعه تعاملات اقتصادی بین دو کشور حمایت خواهد کرد».


وی تصریح کرد: «فراهم کردن زمینه تعامل میان دانشمندان و متخصصان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی بین ایران و کشور یونان ضروری است».


علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از ایجاد کارگروه مشترک علمی و فناوری میان ایران و یونان به منظور تحقق همکاری‌ها، گفت: «حضور گسترده شرکت‌های یونانی در نمایشگاه اینوتکس بسیار چشمگیر بود. شرکت‌های یونانی از فعال‌ترین شرکت‌های خارجی حضور یافته در این نمایشگاه هستند امیدوار هستیم که تفاهم‌نامه مذکور بتواند به توسعه ظرفیت‌های همکاری دو کشور کمک کند».


انتهای پیام/

ارسال نظر