صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور مطرح کرد؛

تعیین نقشه شهرهای بدون نقشه با استفاده از ظرفیت فتوگرامتی پهپاد

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: تعیین نقشه شهرهای فاقد نقشه با استفاده از ظرفیت فتوگرامتری با پهپاد در این سازمان به نتیجه رسیده است.
کد خبر : 865741

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در  نشست خبری رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور که در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور در دو سال گذشته روی اهداف اصلی و وظیفه بنیادین تمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین وظایف، ایفای نقش تنظیم‌گری در حوزه نقشه اطلاعات مکانی است، گفت: به این موضوع در ماده ۱۱ قانون احکام دائمی توسعه اشاره شده است. این موضوعی جز وظیفه ذاتی و اساسی سازمان نقشه‌برداری کشور در طی ۷۰ سال گذشته است.

جاویدانه با اشاره به مهم‌ترین ابزار در موضوع تنظیم‌گری، بیان کرد: شورای عالی نقشه‌برداری کشور به عنوان دبیرخانه شورای عالی وظیفه هماهنگی بین بخش‌های مختلف کشور در حوزه تأمین نیاز‌های نقشه و اطلاعات مکانی دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شورای عالی در سال‌های گذشته منفعل بود، اظهار کرد: عدم تشکیل جلسات شورای عالی نقشه‌برداری شاهد ناهماهنگی‌های خسارت‌باری برای کشور در این حوزه بودیم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته سازمان نقشه‌برداری کشور احیا شد و در حوزه زیرساخت داده‌های مکانی، فتوگرامتری پهپاد، و موضوع تأمین نقشه‌های موردنیاز فعالیت دارد.

جاویدانه اضافه کرد: تدوین استاندارد‌ها نیز از وظایف دیگر سازمان نقشه‌برداری کشور است. دستورالعمل فتوگرامتری پهپاد برای اولین‌بار توسط نظام فنی اجرایی تهیه و اجرا شد.

وی یادآور شده: نظارت کنترل فنی در حوزه نقشه اطلاعات مکانی با توجه گستره حوزه نقشه و اطلاعات مکانی توسط این سازمان در حال انجام است و بیش از ۶۰۰ قرارداد در حوزه‌های مختلف در سازمان منعقد شده است.

جاویدانه افزود: یکی از اقدامات مهم در سازمان نقشه‌برداری کشور موضوع تهیه نقشه جامع فرونشست بود که در اردیبهشت امسال رونمایی شد که ناشی از استخراج بی‌رویه آب‌های زیرزمینی است و باید در قالب الگوی کشت و مصرف آب شرب حل شود.

وی با اشاره به نقشه‌برداری هوایی، اضافه کرد: تعیین نقشه شهر‌های فاقد نقشه با استفاده از ظرفیت فتوگرامتری با پهپاد در این سازمان به نتیجه رسیده است و از اقدامات مهم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد
ارسال نظر