صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت مطرح کرد

مراکز تحقیقاتی شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس کنند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بر نقش مهم مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در پژوهش تاکید کرد.
کد خبر : 86551

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا ملک‌زاده، در اولین جشن دانش‌آموختگی دکتری پژوهشی بر فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای دانشجویان دکتری تخصصی تاکید کرد و افزود: «در اکثر نقاط دنیا بانک‌های اطلاعاتی بزرگ و دیتابیس‌های خوبی برای دانشجویان وجود دارد. ما نیز این کار را آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون در 77 دانشگاه علوم‌پزشکی کوهورت نوجوانان، بزرگسالان و بالغان و در 30 مرکز مطالعات، رجیستری راه‌اندازی شده است.»


او مهم‌ترین عامل پیشرفت در پژوهش را نیروی انسانی خوب و متخصص دانست و گفت: «یکی از ابزارهای اصلی برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی جذب و حمایت دانشجویان خوب است. هدف از تربیت دانشجویان دکتری پژوهشی پرورش محققان موفق‌تر از دکتری آموزشی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی است.»


ملک‌زاده گفت: «با بازنگری در آیین‌نامه‌های پیشین با تغییر شرایط جذب هیات‌علمی اعم از رتبه، تعداد مقالات، داشتن گرنت و... سعی کردیم هم کیفیت استادان را افزایش دهیم و هم پذیرش دانشجو را محدودتر کنیم. همچنین شرایط فارغ‌التحصیلان از نظر نوع مقاله، معدل و غیره بازنگری شد.»


او افزود: «مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی را در پژوهش ایفا می‌کنند. توصیه می‌شود همه مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس کنند و هر دانشجوی دکتری پژوهشی قادر به تاسیس این شرکت‌ها باشد.»


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: «مراکز مصوب در کمیته منتخب در فاصله سال‌های 88 تا 93، 250 عدد بود. در حالی که این میزان در سال 94 به 50 رسید. همچنین ظرفیت دانشجو در فاصله سال‌های 88 تا 93، 1223 نفر بود اما در سال 94 این میزان به 66 نفر کاهش پیدا کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر