صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

جایگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در میان آحاد ملت

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌هایی است که در میان آحاد ملت اعتبار بالایی را کسب کرده و توان علمی خوبی دارد.
کد خبر : 865479

سیدمحمد پاکمهر، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان، ویژه است و از نظر علمی در سال گذشته یک رتبه ارتقا پیدا کردیم و از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۵ رسیدیم و این حاکی از پایه علمی مراکز دانشگاهی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر نیم نگاهی به گذشته داشته باشیم بیش از ۷ میلیون فارغ التحصیل که از بهترین فرزندان نظام هستند و امروز در جامعه و بازار کارآمدند در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و این موضوع خدمت بزرگی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه است. 

وی با بیان اینکه به لحاظ پایه علمی و توانمندی‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی سراغ داریم این دانشگاه در رنکینگ بالا قرار دارد، گفت: بیش از ۴۲۰ واحد دانشگاهی در این دانشگاه داریم که ظرفیت بسیار بالایی است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ دانشجو در حال تحصیل دارد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، سملقان افزود: به برکت پیگیری‌ها و حمایت‌های خوب دکتر طهرانچی و تیم مدیریتی ایشان توانستیم دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی را راه‌‌اندازی کنیم که گام بسیار بزرگی بود. 

پاکمهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه به تربیت پزشک در اقصی نقاط کشور دارد. به ویژه اینکه خراسان شمالی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور است و در حال حاضر دکتر طهرانچی پیشگام شده است تا در این زمینه ما را یاری کند. 

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، سملقان گفت: بسیاری از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی درآمدزایی ندارند، اما امسال با پیگیری و حمایت‌های دکتر طهرانچی و تیم کاری ایشان، توانستیم از شورای گسترش آموزش کشور، امکان تحصیل در رشته پزشکی را برای دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اخذ کنیم. 

وی افزود: بهمن ماه ظرفیت سه دانشجو در دفترچه سازمان سنجش قرار دادیم. علاوه بر این رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی را از شورای گسترش اخذ کردیم که این مسائل همکاری خوب و دلسوزانه دانشگاه آزاد اسلامی را می‌رساند.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس با بیان اینکه اخیراً از شورای گسترش وزارت علوم بیش از ۸ رشته کارشناسی ارشد را برای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردیم، گفت: یکی از دانشگاه‌هایی که در خراسان شمالی در حوزه تربیت نسل آینده و تحصیلات عالیه در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا خدمات زیادی ارائه داده، دانشگاه آزاد اسلامی است. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌هایی است که در میان آحاد ملت اعتبار بالایی را کسب کرده و توان علمی خوبی دارد و اساتید علمی توانمندی نیز برخوردار است دانشگاه آزاد اسلامی است. 

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت اینکه متصدی تربیت نیرو‌های متخصص و باسواد در جامعه باشد را دارد که البته این کار را بدون دریافت بودجه عمومی از دولت و نظام به صورت خودگردان انجام داده است. 

وی با اشاره کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد در مقابل شهریه آن گفت: با انگیزه و روحیه‌ای که در تیم مدیریتی دکتر طهرانچی مشاهده می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کمیت و کیفیت به شدت کار می‌کند و به تازگی با جذب ۳۰ هزار نفر از اعضای هیئت علمی وابسته ظرفیت بسیار بالایی ایجاد کرده است. 

پاکمهر گفت: ساده انگارانه است که تصور کنیم که به کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه نشده است و شاهد هستیم که از لحاظ علمی کلاس‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گاهی از دانشگاه‌های دولتی نیز بهتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر