صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

فراخوان جذب اعضای هیئت علمی آغاز شد

نخستین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۲ از امروز شنبه چهارم شهریور آغاز شد و تا پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ادامه دارد.
کد خبر : 865119

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۲ از امروز شنبه چهارم شهریور آغاز شد و تا پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ادامه دارد.

این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان‌های قبلی است و برای نخستین بار فرصتی فراهم شده است تا دانش‌آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

طبق قول مساعد ستاد کل نیرو‌های مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

همچنین برای نخستین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوز‌های استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تایید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آن‌ها تعریف می‌شود.

ظرفیت پذیرش در این دوره حدود ۱۶۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگا‌های دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در مؤسسات غیردولتی است و این امکان فراهم شده افرادی که جزء سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند، اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

تنها مسیر جذب عضو هیئت علمی در وزارت علوم صرفاً از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی چهارم  تا ۱۶ شهریور می‌توانند نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر