صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۲ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۲

بهترین مرکز خرید ورق استیل

ورق استیل مقاطعی هستند که سطحی صاف و صیقلی داشته و از خاصیت ضد زنگ‌زدگی برخوردارند.
کد خبر : 864977

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ورق استنلس استیل مقطعی فلزی بوده که در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شود. این قطعات معمولاً رولی و یا کیلویی به فروش رسیده و بر این اساس که از خاصیت مغناطیسی برخوردار هستند یا خیر، به دو گروه بگیر و نگیر تقسیم‌بندی می‌شوند. گفتنی است که مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهندۀ این دسته از آهن آلات، نیکل، آهن و کروم هستند، و به همان نسبتی که میزان این آلیاژ‌ها در قطعه دست‌خوش تغییر گردد، فلز نیز کاربرد منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. اگر شما هم با صنایع گوناگونی سروکار داشته و قصد تهیۀ این فلزات را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید؛ زیرا قرار است بهترین مرکز خرید ورق استیل را به شما معرفی کنیم تا با خیالی راحت به سفارش این محصول کاربردی بپردازید.

آشنایی با ورق استیل

ورق استیل مقاطعی هستند که سطحی صاف و صیقلی داشته و از خاصیت ضد زنگ‌زدگی برخوردارند. این آهن آلات که ظاهر درخشانی دارند، مقاومت بسیار بالایی را در برابر خوردگی و ساییدگی از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل در صنایع گوناگونی ازجمله نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، خودروسازی و... کاربرد‌های فراوانی دارند. همان‌طور که اشاره کردیم، این دسته از ورق‌ها همانند میلگرد‌های استیل، دو گونۀ بگیر و نگیر دارند و دلیل این نام‌گذاری نیز آن است که ورق یا جذب آهنربا می‌شود یا نمی‌شود، و بر این اساس یا بگیر است یا نگیر!

عموماً استاندارد ۳۰۰ این دسته از مقاطع فولادی نگیر بوده و سری ۴۰۰ آن بگیر به شمار می‌رود. تشخیص این موضوع نیز تنها با یک آهنربای ساده انجام می‌شود. در ادامۀ معرفی بهترین مرکز خرید ورق استیل شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورق‌های نگیر از کاربرد بیشتری نسبت به ورق‌های بگیر در صنایع گوناگون برخوردار هستند. به‌تبع همین موضوع قیمت بالاتری نیز دارند. از رایج‌ترین استنلس استیل‌های موجود در بازار می‌توان به ۳۰۴، ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۱۶، ۳۲۱، ۴۲۰ و ۴۳۰ اشاره کرد.

از آن‌جایی که ویژگی‌هایی مانند میزان برخورداری از مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی و خواص مکانیکی، و نیز ضخامت ورق استیل تأثیر بسیار زیادی روی قیمت آن می‌گذارد، لازم است هنگام خرید ورق استیل به این موضوع دقت کنید که نمایندگی مورد نظر شما سابقه و اعتبار بالایی داشته باشد، تا برای تهیۀ مقطع مورد نیاز خود با مشکلی مواجه نشوید.

تفاوت ورق استیل با ورق گالوانیزه در چیست؟

ورق گالوانیزه به ورق‌هایی گفته می‌شود که سطح آن‌ها را طی عملیات گالوانیزاسیون با روکشی از روی می‌پوشانند تا در مقابل ساییدگی و خوردگی مقاوم گردد. این در حالی است که ورق استنلس استیل فولادی ضد زنگ بوده و از کروم، آهن و سایر آلیاژ‌های مورد نیاز تهیه می‌شود. دلیل مقاومت بالایی که ورق استیل در برابر خوردگی از خود به نمایش می‌گذارد، لایۀ اکسید کرومی است که بر سطح آن ایجاد می‌شود. در ادامۀ این بخش از مطلب معرفی بهترین مرکز خرید ورق استیل، لازم است بگوییم لایۀ مذکور این قابلیت را دارد که در صورت دچار شدن به خط و خش، خود را ترمیم کرده و مثل روز اولش گردد؛ ورق گالوانیزه از این ویژگی بی‌بهره است. به عبارتی دیگر، مهم‌ترین تفاوت میان ورق استیل و ورق گالوانیزه پوششی است که سطح آن دو را می‌پوشاند.

آشنایی با پرفروش‌ترین ورق‌های استیل

در ادامۀ معرفی بهترین مرکز خرید ورق استیل، قصد داریم شما را با انواع گوناگون این دسته از مقاطع فولادی آشنا سازیم. ورق فولادی ضد زنگ براساس نیاز صنعت و کاربردی که دارد، در دو نوع شیت و رول تولید می‌شود. بیایید برخی از مهم‌ترین انواع آن را باهم بررسی کنیم:

ورق استنلس استیل ۳۰۴

این دسته از فولاد‌ها در زمرۀ پرکاربردترین مقاطع قرار می‌گیرند و از آن‌جایی که خاصیت مغناطیسی ندارند، ورق استیل نگیر ۳۰۴ نیز خوانده می‌شوند. این محصول از ۱۷ الی ۱۹ درصد کروم و ۸ الی ۱۰ درصد نیکل تشکیل شده و مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ‌زدگی دارد و به دلیل این که میزان کربن کمی در آن به کار رفته است، از قابلیت جوش‌کاری و شکل‌دهی بالایی نیز برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده می‌توان به سطح صاف و صیقلی، ظاهر درخشان، و خاصیت ضد زنگ‌زدگی اشاره کرد. استنلس استیل ۳۰۴ در صنایع گوناگونی مانند نساجی، نفت و گاز، پتروشیمی و... کاربرد دارد. اگر قصد دارید بهترین مرکز خرید ورق استیل را بشناسید، تا پایان این صفحه با ما همراه باشید.

ورق استنلس استیل ۳۰۹

این دسته از آلیاژ‌های ضد زنگ از مقاومت بسیار خوبی در برابر ساییدگی و خوردگی برخوردار بوده و در گروه ورق‌های نگیر قرار می‌گیرند. بیشترین عنصر تشکیل‌دهندۀ این محصول کروم است. ورق استیل ۳۰۹ برای تولید قطعات کوره، اگزوز اتومبیل، موتور هواپیما و... به کار گرفته می‌شود. گفتنی است که این دسته از آلیاژ‌ها به فرایند‌های حرارتی واکنشی نشان نمی‌دهند.

ورق استنلس استیل ۳۱۰

این دسته از ورق‌ها قابلیت شکل‌پذیری فوق‌العاده‌ای داشته و در دمای بالا به‌خوبی جوش می‌خورند. همچنین در برابر خوردگی و ساییدگی بر اثر آب و بخار اسید نیتریک نیز بسیار مقاوم هستند.

ورق استنلس استیل ۳۱۶

این گروه از ورق‌های فولادی رتبۀ دوم میزان کاربرد در صنایع گوناگون را به خود اختصاص می‌دهند. از آن‌جایی که عنصر مولیبدن پای ثابت ترکیبات این استیل است، از استحکام و خواص مکانیکی بسیار خوبی برخوردار بوده و در مقابل هیدرولیک اسید، سولفوریک اسید، و محیط‌های کلریدی مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند. گرید ۳۱۶ در برابر محیط‌هایی که نمک زیادی دارند مقاوم بوده و به همین دلیل آن را با نام گرید دریایی نیز می‌شناسند.

از کاربرد‌های این دسته از آهن آلات می‌توان به ساخت تجهیزات آماده‌سازی مواد غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، ظروف شیمیایی و... اشاره کرد. همچنان با ما بمانید تا بهترین مرکز خرید ورق استیل را به شما معرفی کنیم.

ورق استنلس استیل ۴۱۰

از چقرمگی و استحکام خوبی برخوردار بوده و نسبت به خوردگی و ساییدگی مقاوم هستند.

ورق استنلس استیل ۴۲۰

این دسته از استنلس استیل‌ها را می‌توان در شرایط آب‌وهوایی گوناگونی به کار گرفت؛ زیرا در برابر مواد شیمیایی مانند اسید نیتریک و اسید سولفوریک مقاومت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

ورق استنلس استیل ۴۳۰

استیل ۴۳۰ را می‌توان به‌سادگی در محیط‌های شیمیایی مورد استفاده قرار داد. از خواص مکانیکی بسیار خوبی برخوردار بوده و مقاومت بالایی نسبت به خوردگی دارد. بنابراین، گزینۀ بسیار خوبی برای خرید از بهترین مرکز خرید ورق استیل به شمار می‌رود.

بهترین مرکز خرید ورق استیل کدام است؟

ورق استنلس استیل از انواع و کاربرد‌های گوناگونی برخوردار است، و به‌تبع همین موضوع بسته به صنعت مورد نظر، قیمت‌های متفاوتی را نیز به خود می‌گیرد. در این صفحه چند نمونه از بهترین و پرفروش‌ترین ورق‌های استیل موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. اما مسأله این‌جاست که نمی‌توان به هر مرکزی اعتماد کرده و به خرید آهن آلات فولادی پرداخت؛ زیرا با توجه به ویژگی‌های متنوع این محصولات لازم است بررسی دقیقی برای تشخیص اصل بودن آن‌ها صورت گیرد.

بنابراین، ما پس از جست‌وجو در این زمینه، نمایندگی معتبری را شناسایی کردیم که می‌توانید به‌سادگی خرید مقاطع فولادی خود را از طریق آن به انجام رسانید. مرکز پیشنهادی ما نمایندگی ثامن تجارت است، که با توجۀ به سابقۀ درخشان و طولانی‌مدت خود در این عرصه، توانسته توجه و رضایت مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورق استیل ورق
ارسال نظر