صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
در نخستین روز هفته میراث فرهنگی

نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی چغازنبیل و هفت‌تپه افتتاح شد

در نخستین روز هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی چغازنبیل و هفت‌تپه برای بازدید عموم در دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد.
کد خبر : 86472

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان درباره این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه از یافته‌های کشف‌شده در فصول مختلف اکتشاف محوطه‌های تاریخی چغازنبیل و هفت‌تپه به‌دست‌آمده است.


علیرضا رازقی با اشاره به قدمت آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: آثار موجود در این نمایشگاه قدمتی بین 4 هزار و 200 تا دوره اسلامی است.


وی دوره آثار تاریخی موجود در این نمایشگاه را عیلامی عنوان کرد و گفت: بسیاری از این آثار برای نخستین بار است که به نمایش درمی‌آیند و به دلیل اینکه حضور مردم در هفت‌تپه و موزه موجود در این منطقه کار دشواری است آثار را برای دیدن مردم به اهواز منتقل کردیم.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آثار مکشوفه پوسترهایی نیز که حاوی اطلاعات پژوهشی آثار کشف‌شده است به نمایش گذاشته‌شده است.


رازقی درباره مطالعات و پژوهش‌هایی که در این منطقه انجام‌شده است خاطرنشان کرد: درباره آثار کشف‌شده در بخش‌هایی پوشش گیاهی، تنوع جانوری، جامعه پیرامون و... پژوهش‌هایی انجام‌شده و مطالعات در این زمینه ادامه دارد.


وی عنوان کرد: در چغازنبیل و هفت‌تپه کاوش‌های متعددی از سال 1911 تاکنون انجام‌شده و مطالعات و بررسی‌های تخصصی در این حوزه همیشه راهگشای پژوهشگران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر