صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد سمنان با جذب دانشجوی خارجی در تراز بین‌المللی قرار گرفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عنوان کرد که این دانشگاه با اخذ مجوز جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سه مقطع تحصیلی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین‌المللی شد.
کد خبر : 864596

مهدی منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که با پیگیری‌های مستمر و پس از برگزاری جلسات متعدد، درخواست دانشگاه آزاد اسلامی سمنان درباره جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در کارگروه جذب و پذیرش سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و مجوز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های تحصیلی مصوب این دانشگاه صادر شد.

وی افزود: این مجوز مختص رشته‌های تحصیلی فنی، مهندسی و علوم انسانی بوده و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مشمول این مجوز نیستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای امکانات علمی، رفاهی و ورزشی مدرن و کم‌نظیر در مقایسه با سایر واحد‌ها و مراکز آموزش عالی استان است و توانسته با رعایت و اجرای دقیق مقررات و ضوابط قانونی، فراهم‌سازی زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های مجهز و استاندارد، کتابخانه، کادر اداری توانا و مجرب و هیئت علمی متعهد موفق به اخذ مجوز جذب دانشجویان بین‌المللی شود.

منصوری، تأمین خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل را از اولویت‌های واحد سمنان عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امکانات رفاهی دانشجویان این واحد نوسازی و بهسازی و شرایط مطلوب و مناسب به‌ویژه در سلف و خوابگاه‌ها مهیا شده و آمادگی کامل را برای اسکان دانشجویان متأهل برون کشوری دارد.

وی تبیین کرد: براساس مجوز صادره ظرفیت پذیرش دانشجوی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ۶۰۰ نفر، کارشناسی ارشد ۵۷۶ نفر و دکتری ۹۰ نفر تعیین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر