صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
تحت عنوان (استپ)؛

نهمین دوره نشست تبادل فناوری بین دانشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از برگزاری نهمین دوره نشست تبادل فناوری بین دانشمندان جهان اسلام (استپ) همزمان با برگزاری جایزه مصطفی در مهر ماه خبرداد.
کد خبر : 864315

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، دکتر فاطمه حق‌جوی جوانمردی، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور امرور در نشست خبری برگزاری نهمین دوره تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) که در محل این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: جایزه مصطفی یکی از بزرگترین جایزه‌هایی است که به دانشمندان صاحب اثر اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به بازتاب جایزه در رسانه‌های تخصصی علم و فناوری بیاندازیم از جایزه مصطفی به عنوان نوبل اسلامی یاد می‌شود، گفت:
با تاسیس بنیاد مصطفی جریان‌سازی علم و فناوری در جهان رخ داد که این نقش آموزه‌های اسلامی را نشان دهد.
حق جوی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد مصطفی (استپ) است؛ در استپ، برنامه تبادل علم و فناوری به طور خاص طراحی شده است تا بین دانشمندان مسلمان شبکه سازی ایجاد شود.

 رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تصریح کرد: رویداد استپ قرار است ذهن‌های درخشان و دانشمندان برجسته را در کنار یکدیگر قرار دهد.
حق جوی با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های علم و فناوری مشترک در حاشیه این رویداد به ثمر بنشیند، گفت: در قالب نشست استپ سخنرانی، پنل و میزگرد وجود دارد.

وی گفت: استپ در دو بخش علمی و فناوری طی ۸ سال با موفقیت برگزار شده است.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، هدف از برگزاری این نشست این است که دانشمندان ایرانی از این رویداد آگاه شوند. ما برنامه‌ای داریم تا در حوزه‌های سلامت، انرژی و هوش مصنوعی بین دانشمندان جهان اسلام شبکه‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: نشست استپ همزمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی، مهرماه در اصفهان برگزار می شود. قرار است در این رویداد برگزیدگان جایزه مصطفی نیز معرفی و تقدیر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر