صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

 پنج استراتژی کلیدی برای جذب دانشجویان بین‌المللی

رصد رفتار دانشجویان بین‌المللی نشان می‌دهد انتخاب دانشگاه توسط آنان ناشی از استراتژی‌هایی است که دانشگاه‌های دنیا با رعایت آن توانسته‌اند دانشجویان خارجی را جذب خود کنند.
کد خبر : 864224

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسسات پژوهشی بین‌المللی، دائما رفتار دانشجویان بین‌المللی را رصد می‌کنند تا به این نکته مهم پی ببرند که، ملاک دانشجویان بین‌المللی برای انتخاب دانشگاه‌ چیست؟  براساس اطلاعاتی که درمورد نحوه تفکر و رفتار دانشجویان و جوانان (در رابطه با انتخاب دانشگاه آنها) وجود دارد به چند استراتژی اشاره شده است که به کارگیری آن می‌تواند برای جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها مفید باشد.

جذاب بودن وب‌سایت دانشگاه

علاوه‌بر داشتن وب‌سایت جذاب، دانشگاه‌ها باید وب‌سایت خود را برای موتور‌های جستجو بهینه کنند. این موضوع می‌تواند به دانشجویان بین‌المللی کمک کند تا در هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، دانشگاه مدنظر خود را پیدا کنند. موتور‌های جستجو اصلی‌ترین منبع اطلاعات دانشجویان بین‌المللی برای رسیدن به دانشگاهی است که مایل هستند در آن ادامه تحصیل بدهند.

علاوه‌ براین، اشتراک‌گذاری رفتار دانشجویانی که مشتاق حضور در دانشگاه شما هستند و نیز، داشتن دوره‌ها و کلاس‌هایی با کیفیت بالا و برخوردار بودن از سطح مناسبی از استاندارد‌های زندگی دانشجویی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وب‌سایت دانشگاه باید کاربرپسند باشد. همچنین پایگاه دانشگاه باید از نظر بصری جذاب و برای پیمایش آسان باشد. سایت دانشگاه باید حاوی تمام اطلاعات لازم در مورد دانشگاه، برنامه‌های آن و اعضای هیئت علمی باشد.

استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی

دانشگاه برای جذب دانشجوی بیشتر باید بتواند از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی محبوب در کشور‌های هدف استفاده کند و نیز از تبلیغات دیجیتال هدفمند متناسب با مخاطبان خود استفاده کند.

تولید محتوای چندرسانه‌ای با کیفیت بالا

دانشگاه باید محتوای آنلاین با کیفیت بالا تولید کند تا برنامه‌ها، نام اساتید و دستاورد‌های دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شود. محتوای سایت دانشگاه می‌تواند شامل پست‌های‌ وبلاگ، ویدئوها، پادکست‌ها و سایر فرم‌های چندرسانه‌ای آموزنده و جذاب باشد. محتوا باید به راحتی در دسترس و قابل اشتراک‌گذاری باشند تا دیگران بتوانند به راحتی اطلاعات دانشگاه را منتشر کنند.

نمونه‌ای از دانشگاه با وب‌سایت قوی، دانشگاه منچستر است. وب سایت دانشگاه منچستر دارای بخشی اختصاصی برای دانشجویان بین‌المللی با اطلاعات ویزا، بورسیه تحصیلی و .. است. آن‌ها همچنین دارای کانال‌های رسانه‌های اجتماعی فعال هستند، از جمله؛ کانال یوتیوب با فیلم‌هایی که زندگی دانشجویی را به نمایش می‌گذارد و یک صفحه فیس‌بوک برای دانشجویان بین‌المللی. 
 
در دسترس بودن خدمات پشتیبانی دانشگاه

طبق نظرسنجی StudyPortals، در دسترس بودن خدمات پشتیبانی یکی از مهم‌ترین عوامل برای دانشجویان بین‌المللی، هنگام انتخاب دانشگاه است. دانشگاه‌هایی که خدمات پشتیبانی جامع ارائه می‌کنند می‌توانند میزان رضایت و ماندگاری دانشجویان را افزایش دهند. 
دانشگاه ساسکس انگلیس یک نمونه از یک دانشگاه با خدمات پشتیبانی قوی برای دانشجویان بین‌المللی است. در این دانشگاه طیف وسیعی از خدمات، از جمله دوره‌های زبان انگلیسی، مشاوره ویزا و مهاجرت، و رویداد‌های فرهنگی ارائه می‌شود. آن‌ها همچنین یک تیم اختصاصی پشتیبانی دانشجویان بین‌المللی دارند که پشتیبانی و مشاوره ارائه می‌دهد. 
 
ارتباط موثر با کارگزاران جذب دانشجو

کارگزاران آموزشی، منبع اطلاعاتی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی هنگام تحقیق در دانشگاه‌ها هستند. همکاری با کارگزاران معتبر آموزشی می‌تواند به دسترسی دانش آموزان در نقاط مختلف جهان کمک کند و دیدگاه آن‌ها را برای انتخاب دانشگاه افزایش دهد.

دانشگاه شفیلد، به طور موفقیت‌آمیزی تاکنون با عوامل آموزشی تعامل داشته است. آن‌ها یک تیم اختصاصی دارند که برای تبلیغ برنامه‌هایشان و ارائه آموزش و پشتیبانی با عوامل کار می‌کنند. درنتیجه، دانشگاه شفیلد میزبان حجم قابل‌توجهی دانشجوی بین‌المللی در سال‌های اخیر بوده است. 
 
ایجاد ارتباطی مناسب با فارغ‌التحصیلان دانشگاه

فارغ التحصیلان دانشگاه، قابل‌ اعتمادترین منبع اطلاعاتی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. ایجاد روابط قوی با فارغ التحصیلان می‌تواند به دانشگاه‌ها کمک کند که دیده شدن و شهرت خود را در بین دانشجویان بین‌المللی افزایش دهند.

مؤسسات آموزش عالی انگلستان به طور متوسط ۹ برابر بیشتر از هزینه‌های شغلی آینده دانشجویان خود، برای بازاریابی جذب دانشجو هزینه می‌کنند. ایجاد کمپین‌های بازاریابی اگرچه هزینه‌بر است اما به متمایز کردن دانشگاه‌ها کمک می‌کند. دانشگاه آکسفورد یکی از ده‌ها دانشگاه‌ بین‌المللی است که با شبکه‌‌سازی از فارغ‌التحصیلان سراسر جهان، توانسته است دانشجویان بین‌المللی را جذب خود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر