صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
رئیس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم:

دختران دانشجو دستاورد‌های نظام اسلامی در حوزه زنان را تبیین کنند

رئیس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم با تاکید برضرورت دفاع از حریم عفاف و حجاب در جامعه و دانشگاه، گفت: دختران فعال دانشجو در زمینه دستاورد‌های نظام اسلامی در حوزه زنان اهتمام کنند.
کد خبر : 864212

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  افتتاحیه نشست سهمیه با حضور دختران فعال دانشجویی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی برگزار شد.

رشید جعفرپور قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، عنوان کرد: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی نقش مهمی در شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی خواهد داشت.

قائم‌مقام و مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تبیین سه رویکرد به نقش زن در جامعه، افزود: رویکرد اسلام و رهبران انقلاب اسلامی به جایگاه زن، رویکرد الگوی سوم است که زن علاوه بر وظایف مادری، همسری و خانه‌داری، در حوزه اجتماع با حفظ حریم حیا و عفاف می‌تواند کنشگری فعالانه داشته باشد.

جعفرپور با اشاره به فرمایش امام خمینی بر اینکه، قرآن انسان‌ساز است، زن هم انسان‌ساز است: به اهمیت نگاه انقلاب اسلامی به ارتقا جایگاه زن در حوزه انسان‌سازی پرداخت و تأکید کرد که زنان باید از این ظرفیت برای تعالی جایگاه خودشان استفاده بهینه نمایند.

او با معرفی دو کتاب در حوزه نقش زنان در انقلاب اسلامی و نقش زنان در دفاع مقدس، افزود: زنان در همه مراحل شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و مراحل دیگر نقش‌آفرینی شایسته‌ای داشته‌اند و در حال حاضر ۶۰ درصد از دانشجویان و ۳۰ درصد از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور را دختران و بانوان تشکیل می‌دهند.

جعفرپور، رئیس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم ضمن تأکید بر ضرورت دفاع از حریم عفاف و حجاب در جامعه و دانشگاه، بیان نمود: دختران فعال دانشجو به جهاد تبیین در زمینه دستاورد‌های نظام اسلامی در حوزه زنان اهتمام داشته باشند.

در ابتدای نشست بسطامی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی ضمن خیرمقدم به دانشجویان حاضر در نشست سهیبا، اهداف نشست را تبیین نمود.

گفتنی است؛ اردوی آموزشی سهیبا با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به مسائل زنان و ایجاد ذهنیت صحیح نسبت به زن انقلاب اسلامی بین دانشجویان دختر، برای ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده ویژه دختران دانشجوی مقطع کارشناسی علاقمند به حوزه زنان به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با حضور دانشجویان دختر ورودی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر