صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
در گردهمایی کارشناسان آموزش و مدیران هنرستان‌های یزد مطرح شد؛

از تبدیل دانشگاه به کارخانه با طرح «مهارت‌یار» تا عبور از رویکرد منسوخ تدریس نظری

مسئولان در گردهمایی کارشناسان آموزش و مدیران هنرستان‌های استان یزد با اشاره به تبدیل دانشگاه به کارخانه با طرح «مهارت‌یار» عنوان کردند که رویکرد منسوخ تدریس نظری موجب تزلزل شخصیت دانش‌آموزان شده است.
کد خبر : 864043

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی کارشناسان آموزش و مدیران هنرستان‌های استان یزد با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد و محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش، مجید حق‌جو مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، کارشناسان و مدیران در سالن آمفی تئاتر علی سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این گردهمایی با اشاره به اینکه اگر به سمت تغییر نرویم، محکوم به شکستیم، اظهار کرد: باید در نخستین گام شبکه‌سازی ایجاد و ظرفیت‌ها را بهره‌وری کنیم.

محمدرضا دهقانی اشکذری یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه آزاد وجود دارد که حاصل آن دانشی است که باید انتقال یابد.

وی متذکر شد: تغییر ساختار را باید از خود آغاز کرد؛ چراکه ساختار‌های قبلی با نیاز جامعه و صنعت فاصله زیادی دارد.

کارآفرین برتر استان یزد به طرح «مهارت‌یار» اشاره و بیان کرد: این طرح را از سال قبل آغاز کردیم و دانشگاه را به محیط واقعی کار یعنی کارخانه برده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، طرح پویش را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که دانشجو دو کارآموزی را در صنعت می‌گذراند و حق‌الزحمه دریافت خواهد کرد.

دهقانی اشکذری، تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان را کاری بسیار باظرافت دانست و گفت: با روش‌های قدیمی نمی‌توان پاسخگوی نسل جدید بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان از هنرستان‌ها تشریح کرد: این یک فرصت خوبی است که باید از آن در راستای بالا بردن مهارت دانش‌آموزان استفاده کرد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، خواستار برنامه‌ریزی دقیق و ماندگار در راستای پاسخ به نیاز دانش‌آموزان و اشتغال آنان شد.

وی با اشاره به رویکرد گذشته در هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های نظری، این رویکرد را منسوخ و موجب تزلزل شخصیت و عدم توانمندی نسل حاضر دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به رشته‌های مهارتی گفت: این رشته‌ها پاسخگوی نیاز جامعه است و موجب شخصیت‌بخشی، کرامت‌بخشی و بالا بردن ارزش نسل جدید دانست.

رحیمی‌نژاد با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان از هنرستان‌ها اظهار کرد: این یک فرصت بسیار خوبی است که باید از آن در راستای بالا بردن مهارت دانش‌آموزان استفاده کرد.

وی، خواستار برنامه‌ریزی دقیق و ماندگار برای پاسخ به نیاز دانش‌آموزان و در نهایت اشتغال آنان شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد هم با تأکید بر نقش مراکز فنی و حرفه‌ای در افزایش مهارت دانش‌آموزان گفت: کشور‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در افزایش مهارت انجام دادند که نتیجه آن توسعه برای کشورشان بوده است.

مجید حق‌جو افزود: استان یزد در سال ۱۴۰۰ دارای رتبه بیست و پنجم بوده که سال ۱۴۰۱ به رتبه ششم ارتقا یافته است.

وی، خواستار تبلیغات بیشتر در مدارس برای شرکت در مسابقات فنی و حرفه‌ای شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر