صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

پیشنهاد جدید فدراسیون شطرنج ایران به فدراسیون جهانی برای پرداخت بدهی‌ها

مسئولان فدراسیون شطرنج ایران رایزنی‌های جدیدی را با فدراسیون جهانی فیده انجام داده‌اند تا بتوانند بدهی‌ها را به صورت اقساطی و چند ماه یک بار پرداخت کنند.
کد خبر : 862859

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از مشکلات عمده چند سال اخیر فدراسیون شطرنج به فدراسیون جهانی مربوط به بدهی ۹۰ هزار یورویی می‌شود به طوری که این بدهی‌ها انباشته شده و برخی از آن هم مربوط به میزبانی‌های جام جهانی زنان در ایران به جا مانده است.

با توجه به همین اتفاق مسئولان فدراسیون شطرنج و در راس آن سرپرست این فدراسیون در روزهای اخیر مذاکرات مثبتی را با فدراسیون جهانی فیده انجام داده‌اند تا بتوانند مبلغی از این بدهی را پرداخت نکنند و تخفیف شامل حال فدراسیون ایران شود یا اینکه به صورت اقساطی این بدهی‌ها را به فدراسیون جهانی پرداخت کنند.

شهرام عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص آخرین وضعیت بدهی فدراسیون شطرنج ایران به فدراسیون جهانی گفت: مدنظر داریم تا این بدهی را به صورت اقساطی به حساب فدراسیون جهانی واریز کنیم. همچنین در تلاشیم تا اگر شرایط مهیا شود بتوانیم بخشودگی شامل حال ما شود. البته چندان به این بخشودگی امیدوار نیستم.

وی افزود: رئیس فدراسیون جهانی به خوبی شرایط ما را درک کرده، زیرا اهل کشور روسیه است. ما و روسیه در یک جنگ نابرابر با ابر قدرت‌های دنیا موضع مشترکی داریم. برای همین هم در چنین فضایی با ما برای پرداخت اقساطی کنار آمده‌اند. باید این دِینی که بر گردن ما است را ادا کنیم. بخشی از این بدهی‌ها مربوط به پرداخت ریجستری، جام جهانی زنان در ایران و .. است. پرداخت یک جای این مبلغ برای ما کمرشکن است و برای همین در حال مذاکره هستیم تا هر دو یا سه ماه یک بار، چند هزار یورو به حساب فدراسیون جهانی پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر