کاهش آمار تصادفات عابران پیاده با نوسازی و تجدید خط کشی گذرگاهها
سرهنگ مصطفی زینیوند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اهمیت تجدید و نوسازی خط کشی گذرگاههای عابر پیاده و لزوم توجه عابرین پیاده به رنگ چراغ راهنمایی در تقاطعها، گفت: نوسازی و تجدید خط کشی گذرگاههای عابر پیاده در تقاطعهایی که دارای چراغ راهنمایی هستند و لزوم توجه عابران پیاده به غیر از رانندگان به رنگ چراغ تقاطع ها دو موضوع مهم هست که برای کاهش تصادفات عابران پیاده از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: چرا که خط کشی تقاطعها موجب آشکارسازی محلهای تردد عابران پیاده میشود و عابران پیاده هم برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی مکلفند در تقاطعها فقط در لحظه و زمان سبز شدن رنگ چراغ تقاطع اقدام به عبور از عرض معبر کنند.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: چنانچه تقاطعی دارای خط کشی مناسبی نباشد ممکن است به همین دلیل هم برخی از رانندگان به صورت غیرعمد و ناخودآگاه مرتکب تخلف عبور از خط ایست و توقف روی گذرگاه عابر پیاده (در زمان قرمز شدن رنگ چراغ تقاطع) شوند و هم برخی عابرین پیاده به اشتباه بیافتند و از گذرگاههای مجاز عابرپیاده برای عبور از عرض معبر استفاده نکنند.
سرهنگ زینیوند اظهار کرد: عدم رعایت و توجه به این دو موضوع مهم ضمن کاهش انضباط ترافیکی، موجب کاهش ایمنی تردد نیز خواهد شد و خطر تصادف با عابران را افزایش می دهد.
وی بیان کرد: طی هماهنگیهای به عمل آمده با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، موضوع نوسازی و تجدید خط کشی گذرگاههای عابر پیاده تقاطعها بصورت ویژه در دستور کار کلیه مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران قرار گرفته است.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: مطابق آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده هم در زمان قرمز بودن رنگ چراغ تقاطعها، حق عبور از عرض معبر را ندارند و مانند رانندگان وسایل نقلیه عبوری باید منتظر سبز شدن چراغ باشند.
انتهای پیام/