صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
در بیانیه‌ای؛

وزارت خارجه بر روشن شدن ابعاد اقدام تروریستی در مزارشریف تاکید کرد

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن واقعه تلخ و فراموش‌نشدنی مزارشریف، یاد و خاطره شهدای این حادثه تروریستی را گرامی داشت و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تأکید کرد.
کد خبر : 862085

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۷ مرداد به مناسبت سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار  ایرانی در مزار شریف بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:هفدهم مردادماه یادآور خاطره بسیار تلخ شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار کشورمان در افغانستان است. 

این بیانیه می‌افزاید: ۲۵ سال پیش در بحبوحه نبردهای داخلی افغانستان، در پی ورود نیروهای طالبان به شهر مزارشریف، بر خلاف تعهدات اخلاقی، انسانی و بین‌المللی، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مورد حمله واقع شده و دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه ضمن محکوم کردن این واقعه تلخ و فراموش نشدنی، یاد و خاطره شهدای عزیز حادثه تروریستی مذکور را گرامی داشته و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه ای قطعی تأکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: محکومیت گسترده این جنایت از سوی جامعه بین‌المللی و نیز همدلی و همدردی خاطره‌انگیز مردم نجیب افغانستان، جلوه‌های درخشانی از یگانگی مردمان دو کشور را رقم زد و موجب شد جمهوری اسلامی ایران خویشتندارانه و بزرگ‌منشانه، بر اساس مصالح عالیه دو ملت، در کنار خواهران و برادران افغانستانی خود بایستد و از خواست و اراده آنان حمایت کند.

این بیانیه می‌افزاید: اینک نیز با گذشت سال‌ها جنگ و بی ثباتی در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تشکیل دولتی متشکل از همه اقشار، گروهها و اقوام افغانستانی می‌تواند راهگشای مسیر افغانستان رنجدیده به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی و تقویت توان مردم در برابر رنجها و مشکلات باشد.

در این بیانیه تاکید شد: همزمانی سالگرد حادثه تروریستی مزارشریف در سال‌جاری با ماه خون و قیام محرم را مغتنم شمرده، رحمت و رضوان الهی را برای همه شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه تروریستی مزارشریف مسئلت می‌کند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر