صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه آزاد استان مرکزی خبر داد؛

آغاز فعاليت دانشکده تعلیم و تربیت در اراک از مهر ۱۴۰۲

مرتضی قاسمی از آغاز فعاليت دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از مهر ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر : 862073

مرتضی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و اراک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا از آغاز فعاليت دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از مهر ۱۴۰۲ خبر داد.

وی اضافه کرد: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی  و به‌منظور ارتقای دانش تعلیم و تربیت در دانشگاه به‌خصوص مدارس سما و حرکت در راستای بسترسازی برای اشتغال دانش‌بنیان و مهارت‌محور در حوزه‌های تربیتی و تبدیل دانشگاه و مدارس زیرپوشش به مرجعی مهم در عرصه دانش، پژوهش، فناوری، نوآوری و خدمات تربیتی، دانشکده تعلیم و تربیت در استان مرکزی و اراک تأسیس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت به‌عنوان مرکزی آموزشی، پژوهشی و خدماتی زیست‌بومی است که در آن دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری تخصصی مرتبط با مدارس با طی دروس پایه و عرصه‌های کاربینی، کارآموزی و کارورزی وارد بازار کار می‌شوند.

قاسمی تأکید کرد: رايزنی‌های مقدماتی درباره تخصيص رشته‌های مبتنی بر جامعه و حكمرانی تربيتی، والدگری و تربيت كودک، مدرسه و نوآوری‌های تربيتی، روانشناختی و رفتاری صورت گرفته و وجه تمايز رشته‌های اين دانشكده نسبت به ساير دانشكده‌ها در بازنگری و طراحی مجدد سرفصل‌های درسی مبتنی بر مهارت‌آموزی و توسعه حرفه‌ای از طريق كارآموزی و كارورزی در مدارس سما، انديشكده‌های تعليم و تربيت، مراكز مشاوره و مركز رشد و نوآوری دانشگاه است.

وی متذکر شد: اين دانشكده در راستای پاسخگويی فوری و اقتضايی به نيازهای جامعه به‌خصوص تربيت معلم و ايجاد فرصت‌های شغلی جديد در مدارس دولتی و غيردولتی ايجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر