صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

تأکید سرپرست حجاج ایرانی بر برگزاری سفرعمره در تراز نظام

سرپرست حجاج ایرانی درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاکید کرد که همه واحد‌ها باید تلاش کنند سفرعمره در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شود.
کد خبر : 862067

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دوشنبه (۱۶ مرداد) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به توقف هشت ساله سفرعمره، ازمسئولان حوزه حج و زیارت خواست با همکاری و جدیت برای راه اندازی عمره مقبول و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خواستار برنامه ریزی مناسب برای راه اندازی سفر‌های عمره درماه ربیع شد و تاکید کرد: با توجه به اشتیاق مردم و تعداد عمره گزارانی که ثبت نام کرده اند علاوه برهماهنگی داخلی، نحوه همکاری با شرکت‌های کشور میزبان هرچه سریعتر تعریف و شیوه نهایی برنامه ریزی و اجرایی شود.

دراین جلسه، آقایان سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به کارشناسی انجام شده درخصوص از سرگیری سفر‌های عمره تاکید کردند که راه اندازی این سفر‌ها با شیب ملایم دراولویت برنامه‌های سازمان حج قرار دارد و مجموعه اقداماتی که باید در داخل و در ارتباط با شرکت‌های عربستانی انجام شود درحال پیگیری است.

آقای حسینی همچنین با بیان نظرمثبت رئیس محترم جمهور و اراده دولت برای راه اندازی عمره، به پیگیری تامین ارز مورد نیاز سفر‌های عمره از طریق بانک مرکزی اشاره کرد و سرپرست حجاج ایرانی از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست ابهامات سفر عمره را بررسی و درجلسه هفته آینده گزارش کاملی ارائه نماید تا عملیات سفر‌های عمره اجرایی شود.

درادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت همچنین انتظارات دیگر دستگاه‌ها از سامانه سماح را علت سنگین شدن این سامانه عنوان کرد و گفت: سازمان حج نباید درگیرموضوعاتی شود که به ثبت نام و پرداخت هزینه بیمه ارتباط ندارد و در سرعت و کارایی سامانه سماح نیزتاثیرگذاراست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که این موارد را ضمن مکاتبه با ستاد مرکزی اربعین منعکس و تاکید شود که سامانه سماح برای پاسخگویی به وظایف و مسئولیت‌های واگذارشده به سازمان حج و زیارت طراحی شده و برای حفظ کارایی آن نباید درخواست‌های دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها این سامانه را تحت فشار و تراکم قرار دهد.

درپایان این جلسه، در خصوص موضوع توجه نکردن به مقوله زیارت و وظایف و مسئولیت‌های مترتب بر حوزه حج و زیارت در لایحه برنامه هفتم توسعه تبادل نظر بعمل آمد.

آقای حمید رضا رهبری فرمعاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی در این خصوص افزود: در این برنامه عملا ماموریتی برای سازمان حج و زیارت با آن که برنامه‌های حج، عمره و عتبات را به عهده دارد، پیش بینی نشده است.

وی درادامه پیشنهاداتی برای اصلاح این روند ارائه کرد و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به ماموریت‌های این مجموعه درکشور‌های هدف تاکید کرد که در هماهنگی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این موضوع با جدیت دنبال و اصلاحات لازم و مدنظر مجموعه حج و زیارت منعکس شود تا درمراحل بررسی لایحه برنامه هفتم اعمال گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر