وزیر نیرو: رسانهها در فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی در بحرانها موفق عمل کردند
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیاکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: در فصل گرم سال جاری و در پی اطلاعرسانیهای بهموقع در ارتباط با مدیریت مصرف برق، مردم همراهی بسیار خوبی با صنعت برق داشتند که نتیجه این همراهی، حفظ پایداری شبکه برق باوجود افزایش شدید دما بود.
وی با تأکید بر اینکه لازم است مردم در جریان جزئیات طرحها و برنامههای عمرانی و توسعهای وزارت نیرو که باهدف افزایش سطح رفاه آنها انجام میشود، قرار بگیرند، اضافه کرد: اگر ما بتوانیم عملکرد بهتری در نحوه اطلاعرسانی درباره پیشبرد برنامههای خود داشته باشیم، بدون شک در حوزه مدیریت منابع و مصارف شاهد همراهی فراوان هموطنان خواهیم بود.
وزیر نیرو افزود: برای نمونه میتوان به حادثه سد امیرکبیر و مدیریت کارآمد برای جلوگیری از بحران برای هموطنان اشاره کرد که در این زمینه رسانه توانست با انجام رسالت آگاهسازی، دشواریهای فرایند تأمین و پایدارسازی شبکه آبرسانی را برای افکار عمومی بهدرستی بازگو کرده و آنها را با صنعت آب در مدیریت این بحران همراه سازد.
محرابیان با اشاره به دشواریهای فراوان فرایند تولید برق در نیروگاهها گفت: همکاران ما در نیروگاهها بعضاً در دمای بیش از ۷۰ درجه مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند برق پایدار و مطمئن را برای بخشهای مختلف تأمین کنند که لازم است با کمک فعالان رسانه این زحمات به جامعه منعکس شود تا به این واسطه هموطنان نیز در مدیریت مصرف تعامل بیشتری با صنعت برق کشور داشته باشند.
وی بابیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان دوره اوج بار مصرف برق با قیمتگذاری افزایشی کنترل میشود، اظهار کرد: در ایران برای کاهش مصرف برق در بازههای زمانی اوج بار از سیاست تشویقی و فرهنگسازی استفاده میکنیم که تحقق مناسب این رسالت نیازمند تقویت ارتباط رسانهها با وزارت نیرو است.
انتهای پیام/