صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد

فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر : 861730

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (۱۵ مرداد ماه) با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور آغاز شد.

در متن دستور احمد وحیدی وزیر کشور خطاب به فرمانداران حوزه­‌های انتخابیه اصلی و فرعی و بخشداران حوزه‌­های انتخابیه فرعی سراسر کشور آمده است: با استعانت از درگاه حضرت حق و تحت توجهات حضرت، ولی عصر (ارواحنا له­ الفدا) و با تاکید بر عملیاتی کردن مولفه‌­های چهارگانه رهبر معظم انقلاب، فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه ۱۵مرداد ۱۴۰۲ آغاز می­‌شود. مهلت پیش ثبت­‌نام از داوطلبان هفت روز است که از روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۶ تا پایان روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۲ ادامه خواهد داشت و متقاضیان می­‌بایست ثبت­‌نام خود را طی هفت روز از تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری نهایی سازند.

در ادامه پیام وحیدی آمده است: با عنایت به اینکه هیئت­‌های اجرایی مراکز حوزه­‌های انتخابیه و هیات­‌های اجرایی حوزه­‌های فرعی می­‌بایست همزمان از روز پنجشنبه مورخه­ ۱۴۰۲/۷/۱۳ حداکثر در مدت هفت روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌­ها و دستورالعمل‌­های صادره، نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورت جلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی‌البدل به ستاد انتخابات کشور اقدام فرمایید.

وی تأکید کرده است که این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می­‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر