صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس اتاق اصناف : تولید 97 درصد پوشاک کشور در بنگاه‌های کوچک

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اکنون 97 درصد تولیدات پوشاک کشور در بنگاه‌های کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و تنها 3 درصد آن مربوط به کارخانجات بزرگ صنعتی است.
کد خبر : 86166

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، علی فاضلی در سمینار تخصصی فدراسیون جهانی پوشاک که در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد، اظهار کرد: عصر حاضر زمان بروز و ظهور بنگاه‌های کوچک و متوسط است و اکنون یک چهارم اشتغال جهان و یک سوم سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش شکل گرفته و کشورهایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا در زمان بحران به تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط اصرار ورزیده و توسعه‌ای مناسب از محل تقویت این بخش مهم اقتصادی به دست آورده‌اند.


فاضلی ادامه داد: به یمن حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصاد کشورهایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا اکنون به مرحله‌ای از توسعه دست یافته که تولید ناخالص داخلی قابل توجهی را برای این کشورها به ارمغان آورده است.


فاضلی با تاکید بر ضرورت توجه و تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور عنوان کرد: صنعت پوشاک کشور یکی از صنایعی است که می‌تواند نقش مهمی در پاسخ‌گویی به نیازهای داخلی کشور داشته و صادرات قابل توجهی را نیز در منطقه به دست آورد.


وی افزود: اکنون 97 درصد تولیدات پوشاک کشور در بنگاه‌های کوچک و متوسط صورت می‌گیرد و تنها 3 درصد آن مربوط به کارخانجات بزرگ صنعتی است.


رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه صنعت پوشاک ارزآوری مناسبی را برای بسیاری از کشورها به همراه داشته است، افزود: در حوزه دانش حداقل 20 رشته تخصصی مربوط به این صنعت است و صنایع و تکنولوژی‌های بسیاری نیز در حوزه تولیدات پوشاک ایجاد شده است که باید به آنها توجه شود.


وی با تاکید بر ضرورت تقویت بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط پوشاک گفت: تلاش می‌شود تا با استفاده از نظرات و راهکارهای فدراسیون جهانی پوشاک تولیداتی عرضه شود که قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دست آورد.


در ادامه این نشست ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به دعوتی که از مدیرکل فدراسیون جهانی پوشاک به عمل آمده است، گفت: از فدراسیون جهانی پوشاک دعوت شده تا با برگزاری نشست‌های لازم راهکارهای تقویت تولیدات داخلی پوشاک به گونه‌ای که قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دست آورد مورد بحث و بررسی واقع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر