صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

مرد هسته‌ای، وزیر امور خارجه جدید کره شمالی

بر اساس یادداشت دیپلماتیک سفارت جمهوری خلق کره شمالی در لندن به دولت انگلستان در تاریخ 16 می (27 اردیبهشت)، ری یانگ هو، به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری دموکرات کره شمالی معرفی شده است.
کد خبر : 86161

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل خبرگزاری ان‌کی‌نیوز تا کنون، ری یانگ هو به عنوان معاون وزیر امور خارجه و مهره کلیدی پیونگ یانگ در مذاکرات انجام شده در قالب «گروه شش» بوده است.


ری 38 سال به عنوان دیپلمات، تجربه کار در وزارت امور خارجه کره شمالی را دارد. او از دانشگاه زبان‌های خارجی پیونگ یانگ دارای مدرک زبان انگلیسی است. بعد از آن، او پست‌های متعددی در وزارت امور خارجه کره شمالی داشته است. اولین کار سیاسی او از سال79 - 1978 (1357 -58) بوده است پس از آن به عنوان یکی از اعضای عالی‌رتبه سفارت کره شمالی در زیمبابوه از سال 1979 تا 1985 ( 1358 تا 1364) و سپس در سفارت سوئد از سال 1985 تا 1988 (1964 تا 1367) مشغول به کار بود.


یگی از کهنترن تجربه‌های او، مذاکره با آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان درباره توانایی‌های هسته‌ای کره شمالی است. او سال‌ها در قالب گروه شش (شامل کره جنوبی، چین، ژاپن، روسیه و کره شمالی) درباره توقف فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی مذاکره کرده است.


ری سو یونگ، وزیر امور خارجه سابق کره شمالی، از اعضای کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی به شمار می‌آید. این تغییر و تحول نشان می‌دهد که او به زودی سمت جدیدd در هیات حاکمه کره شمالی به دست خواهد آورد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظر