صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
توسط محققان یک شرکت دانش بنیان؛

ساخت پارکینگ مکانیزه طبقاتی بومی شد/ برنامه‌ریزی پیاده‌سازی در کشور‌های همسایه

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پارکینگ مکانیزه با ظرفیت ۴۰ جای پارک در فضایی کمتر از ۵۰ متر مربع شدند.
کد خبر : 861446

حمیدرضا فاتحی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه موفق به بومی‌سازی پارکینگ مکانیزه شدیم، اظهار کرد: نسل قدیم پارکینگ‌های مکانیزه از نوع پارکینگ‌های گردان بودند که قدمت ۱۰۰ ساله داشتند؛ اکنون از دو مدل بدون پالت و پارکینگ‌های رباتیک در جهان استفاده می‌شوند. این شرکت نیز موفق به ساخت پارکینگ‌های آسانسوری بدون پالت و رباتیک شد.

وی با بیان اینکه چندین پارکینگ‌ مکانیزه را در شهرداری مشهد، تهران، اصفهان و ارگان‌های خصوصی اجرا کردیم، افزود: این پارکینگ مکانیزه را بر اساس استاندارد‌های مخصوصی بومی‌سازی کرده‌ایم؛ ساخت این پارکینگ بر اساس محاسبات محیط، خاک و شرایط منطقه، زلزله، باد و مقاومت ساخته می‌شود.

به گفته وی، پروسه طراحی و ساخت، عملیات حرارتی و برش‌ها روی قطعات، همه مراحل ساخت پارکینگ مکانیزه در این شرکت بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در ساخت پارکینگ مکانیزه ضریب ایمنی استاندارد‌ها و مقررات ملی ساختمان رعایت می‌شود، اضافه کرد: بلندترین پارکینگ مکانیزه را با فضایی در ابعاد ۶ در هشت متر مربع و کمتر از ۵۰ متر با ارتفاع حدود ۵۰ متر طراحی کردیم؛ این پارکینگ ظرفیت ۴۰ جای پارک دارد.

فاتحی با بیان اینکه اولین نمونه این پارکینگ در کشور ترکیه اجرا شده است، گفت: قرار است این پارکینگ مکانیزه را در کشورهای دیگر پیاده‌سازی کنیم. 

وی مهم‌ترین مزیت پارکینگ مکانیزه را بهره‌برداری بهینه در فضاهای کم، سرعت نصب بالا و استفاده از تکنولوژی برای ورود و خروج سریع‌تر ماشین‌ها برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر