صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

داورزنی: با اعزام کیفی انگیزه را از دختران ملی‌پوش گرفتند/ معافیت جوانان ملی‌پوش والیبال از سربازی منتفی نشده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: تیم‌های ملی دختران را به اردو فرستادیم اما یک ماه مانده می‌گویند اعزام کیفی است و انگیزه را از دختران ملی‌پوش گرفتند.
کد خبر : 861175

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، داورزنی در حاشیه بازدید سید مناف هاشمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و اعضای هیئت اجرایی از اردوی تیم ملی قایقرانی در واکنش به عدم اعزام تیم‌های ملی والیبال و هندبال دختران به این بازی‌ها اظهار داشت: تصمیم خوبی گرفته نشد، مسیر رشد و ارتقای سطح والیبال دختران و سایر رشته‌ها که خانم‌ها حضور دارند گرفته شد.

وی ادامه داد: به بهانه اینکه اعزام کاروان کیفی است و تیم اعزام نکنیم، اصلا روند مناسبی نیست. تلاش ما این بود که به زنان انگیزه بدهیم و وارد ورزش شوند. ۵۰ درصد جمعیت کشور ما زنان هستند و همه باید کمک کنند و هزینه شود تا رشد کنند. بازی‌های آسیایی انگیزه زیادی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند و اینکه بدانند حضور آنها به حضور در بازی‌های آسیایی ختم می‌شود انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. در یک مقطع مصوب می کنند که دختران به بازی‌ها بروند و جو خوبی در بین آنها ایجاد و با انگیزه می‌شوند اما یک ماه مانده می‌گویند اعزام کیفی است. این فرآیند در تصمیم‌گیری‌ها غلط و باید اصلاح شود.

رئیس فدراسیون والیبال با گلایه به عوامل عدم اعزام دختران ورزشکار تیم‌های ملی گفت: دوستان می‌گویند ستاد بازی‌ها گفته که متشکل از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. در ستاد سال قبل سجادی که تازه وزیر شده بود از حضور زنان دفاع کردیم و قرار شد شرکت کنند. حتی به والیبال قول دادند که اعزام شود و در سال گذشته در چهار رده تیم‌های دختران فعال بودند و انگیزه داشتند که بعد از ۵۰ سال در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. موضوع نتیجه گرفتن نیست بلکه انگیزه به تیم‌های پایه است که بتوانند به سطح بالا برسند.

وی خاطرنشان کرد: در آسیا ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند و چین تایپه هستند. طبیعی است شرایط مسابقه دادن دختران ما با آنها یکی نیست و باید فضایی بهتر و انگیزه ایجاد شود. ما آنها را به اردو فرستادیم و انگیزه دادیم ولی به یکباره می‌گویند اعزام کیفی است و در حق دختران جفا شد. حتی اعلام کردیم هزینه را خودمان می‌دهیم ولی موافقت نشد. 

داورزنی در واکنش به اینکه معافیت تیم ملی جوانان والیبال از سربازی منتفی شده، تصریح کرد: این مسئله منتفی نشده است. در دوره قبل هم که جوانان معاف شدند با دستور مقام معظم رهبری بود. این دوره هم تلاش می‌کنیم که موافقت را مجددا بگیریم و حتی ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیگیر این قصه است. طبق قانون تیم‌های اول تا سوم قهرمانی جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از سربازی معاف می‌شوند. 

رئیس فدراسیون والیبال در مورد استعفای وزیر ورزش و انتصاب کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست عنوان کرد: به سجادی خسته نباشید می‌گویم. اتفاق خوبی نیفتاد و در پرواز مرحوم احمدی را از دست دادیم و به جمعی از مدیران صدمه جدی وارد شد و شرایط جسمی سید حمید سجادی طوری است که نیاز به مراقبت دارند و شرایط خود را به رئیس جمهور توضیح دادند. سال مهمی را داریم و نیاز داریم حضور بیشتر باشد و با توجه به وضعیت جسمانی خود فضا را برای فرد دیگری فراهم کردند. برای آقای هاشمی که سابقه خوبی در بحث های مدیریت در وزارت و کمیته را دارند آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر