صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

سازمان میراث فرهنگی، میزبان نمایشگاهی از آثار زیورآلات آبگینه

نمایشگاهی از آثار زیور آلات آبگینه هنرمند جوان لاله مذهب از استان تهران به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از 25 تا 29 اردیبهشت ماه در ساختمان شماره 1 سازمان از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.
کد خبر : 86087

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لاله مذهب هنرمند جوان کشورمان که دانش آموخته کارشناسی ارشد هنرهای اسلامی از دانشگاه هنر سوره است که مدت 8 سال است به صورت حرفه ای در رشته زیورآلات آبگینه فعالیت دارد در زمینه معرفی این رشته گفت:در دوران دانشجویی با توجه به علاقه ای که به صنایع دستی و زیور آلات داشتم در این رشته آغاز به کار کردم، همچنین شیشه را به دلیل اینکه ظرافت های خاص آن که در زمان کار با آن یا شما را دقیقا به هدف می رساندو یا اینکه پس از پخت کاملا شگفت زده می شوید انتخاب کردم.


وی افزود: در این نمایشگاه که به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی برپا شده است؛ آثاری با تنوع طرح و نقش و نوع ساخت با طرح های هنری و مدرن در زمینه زیورآلات آبگینه شامل طلا کاری، مینا کاری، فیوز گلاس و ساندویچی کردن از جنس شیشه در رنگ ها و طرح های مختلف به نمایش عمومی در آمده است.


لاله مذهب تاکید کرد: دراین هنر بسیار زیبا هر سال سعی دارم تکنیک های جدیدی را وارد کار کنم، به دلیل اینکه معتقدم هنر به معنای تازگی و جدید بودن است و باید در کارهای هنری جنبه به روز بودن و تازگی را رعایت کرد. در این رشته با حمایت ها و نمایش عمومی و ایجاد آشنایی بیشتر برای مردم در مورد این رشته هنری و قابلیت های شیشه می توان این رشته را در جامعه بیشتر رشد داد و از فراموشی آن جلوگیری کرد.


مذهب یادآور شد: به دلیل اینکه پایه کار پس از قرار گیری تکنیک های مختلف بر روی آن برای چند مرحله در کوره قرار می گیرد از ثبات رنگ بسیار مناسبی برخوردار است و رنگ و طرح آثار به مرور زمان از بین نمی رود.


وی افزود: امیدوارم که نوعی هماهنگی برای ارائه تسهیلات به هنرمندان میان سازمان ها و ارگان های مرتبط صورت گیرد تا هنرمندان بتوانند با دریافت تسهیلات کم بهره در حرفه خود بیشتر و موثر تر فعالیت کنند.همچنین اگر امکانی فراهم شود تا مشکلات بیمه هنرمندان مرتفع شود هنرمند با آسایش خاطر بیشتر فعالیت می کند.


این هنرمند جوان کشورمان در پایان ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم سازی فرصت نمایشگاه گفت: اگر دولت و مسئولین از هنرمندان جوان و با پشتکار رشته های مختلف صنایع دستی حمایت کنند هم می توان به ایجاد اشتغال و هم ارزآوری در کشور کمک کرد، اقداماتی چون برگزاری بازارچه های صنایع دستی به صورت منسجم، شرکت در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در داخل و خارج از کشور می تواند در حوزه صنایع دستی به هنرمندان برای دیده شدن و معرفی هرچه بیشتر و بهترهنر و رشته مورد فعالیت شان کمک کننده باشد.


در این نمایشگاه در کنار نمایش عمومی آثار نحوه تولید اثر توسط هنرمند شیشه‌گر به صورت زنده برای مخاطبان انجام می‌شود.


این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 25 تا 29 اردیبهشت ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر