بررسی تفاوتهایCRM آنلاین با CRM لوکال
به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی ار ام چیست؟در صحنهی رقابت امروز کسبوکارها، حفظ مشتریان امری بسیار حیاتی است. CRM یک ابزار قدرتمند است که به کسبوکارها در مدیریت موثر تعاملات با مشتریان، بهبود فرآیندها و افزایش رضایت مشتریان کمک میکند. این سیستم با رویکردی استراتژیک، با استفاده از فناوری روز دنیا و راهحلهای دادهمحور، بر مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات با مشتریان شما و پتانسیل کسب و کارتان تمرکز دارد و در جهت بهبود رضایت مشتریان، ایجاد وفاداری و افزایش رشد کسب و کار به شما کمک میکند.
مهم نیست که کسب و کار شما بزرگ، متوسط یا کوچک است. انتخاب بهترین نرمافزار CRM مرحلهی بسیار مهمی از شروع رشد کسب و کار شماست.
CRMابری چیست؟
CRM ابری به هر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اشاره دارد که در آن تمام ابزارها، ویژگیها و دادهها در فضای ذخیرهسازی مبتنی بر ابر قرار دارند و از طریق اینترنت به کاربران قابل دسترسی و استفاده هستند.
ویژگیهای CRM ابری
- نصب بدون دردسر
بسیاری از مردم نگران این هستند که CRM شامل فرآیند پیچیدهای برای نصب باشد. با این حال، با ورود CRMهای ابری این نگرانی دیگر معنایی ندارد. CRM ابری مدرن را میتوان در کمترین زمان نصب و اجرا کرد. اتصال به اینترنت و مرورگر تنها چیزی است که نیاز دارید. نیازی به استخدام یک متخصصان تیم فناوری اطلاعات نیز ندارید. فقط باید به صورت آنلاین در سیستم سازمان ثبت نام شوید و سطوح دسترسی برای شما تعیین شود تا بتوانید شروع به استفاده از آن کنید. همچنین هیچ هزینهای در رابطه با نگهداری سختافزار یا نرمافزار وجود ندارد. شما نیازی به استخدام شخصی برای نصب یا ارتقا سیستم ندارید. همه چیز از راه دور برای شما قابل انجام است.
- دسترسی شبانه روزی
یکی دیگر از مزایای CRM ابری دسترسی بدون محدودیت به آن است. تا زمانی که اینترنت وجود داشته باشد میتوانید در هر زمان و از هر مکانی به سیستم دسترسی داشته باشید. شما میتوانید برای برقراری تماسهای فوری مربوط به فروش یا برای اصلاح برخی پیشنهادات، در ساعات غیرکاری که در محل کار حضور ندارید، بدون دردسر وارد CRM ابری شوید. در واقع شما و کل تیم همیشه به یک پایگاه داده متمرکز دسترسی دارید که مدیریت و هدایت کسب و کار مدرن شما را بسیار ساده میکند.
- استفاده آسان
استفاده از CRM ابری بسیار راحت است. فقط باید اشتراک بسته نرمافزاری را با نرخ ماهانه خریداری کرده و سپس با سطوح دسترسی که در اختیار شما قرار میگیرد وارد شوید. تنها چیزی که باید از آن اطمینان حاصل کنید اتصال ثابت اینترنت است. نگهداری و پشتیبانی سیستم نیز مشکلی ندارد زیرا توسط فروشنده CRM مبتنی بر ابر به همراه سایر خدمات آنلاین ارائه میشود.
لازم نیست نگران خالی شدن کیف پول خود باشید چون برای استفاده از CRM ابری نیاز به سرمایهگذاری هنگفتی ندارید. CRM ابری معمولاً با اشتراکهای ماهانه کار میکند و میتوانید با پرداخت مقدار هزینهی آن تا هر زمان که خواستید به استفاده از آن ادامه دهید. همچنین لازم نیست برای هیچ مجوز یا سختافزار اضافی هزینهای بپردازید و احتیاجی به تیمهای فناوری اطلاعات برای نصب و نگهداری نیز ندارید. هزینه ماهانه تعیین شده است و هیچ هزینه پنهانی در آن وجود ندارد.
- سطوح امنیتی بالا
بسیاری از کسب و کارها وقتی به CRM ابری فکر میکنند نگران مسائل امنیتی هستند. با این حال، شرکتهای ارائهدهنده خدمات ابری از چنین نگرانیهایی آگاهاند و به همین دلیل مسائل امنیتی را بسیار جدی میگیرد. سی ار ام ابری سطوح امنیتی بالایی دارد که معمولاً بسیار بالاتر از سطوح ارائه شده در نرمافزارهای نصبی یا لوکال است. مسئولیت حفاظت از اطلاعات شما و حفظ محرمانه بودن بر عهده شرکت ارائهدهنده نرمافزار شماست و با پشتیبانگیری پیشرفته یا برنامههای بازیابی اطلاعات این امر تضمین خواهد شد.
- عملیات قابل اعتماد
اگر سیستم CRM شما خراب شود، ممکن است ضرر مالی بسیار زیادی را تجربه کنید. این اتفاق در CRM ابری رخ نمیدهد. فضای ابری به طور مداوم پشتیبانگیری میشود، بنابراین یک سرور واحد معمولاً کپیهای زیادی دارد. سیستم مختل نخواهد شد زیرا در صورت خرابی، جایگزینی فوری وجود خواهد داشت.
- انعطاف پذیری
وقتی شروع به استفاده از سیستم CRM میکنید، ممکن است فقط ویژگیهای خاصی را انتخاب کنید تا به شما در شروع کار کمک کند. با این حال، شما همیشه میتوانید CRM خود را با توجه به تغییر نیازها ارتقا دهید یا به روز کنید. بنابراین CRM ابری برای نیازهای منحصربهفرد شما انعطافپذیری قابل توجهی را فراهم میکند.
- سازگاری
یکپارچهسازی در دنیای امروز بسیار مهم است و محصولات بدون این قابلیت با شکست مواجه میشوند. مهم است که امکان تبادل اطلاعات بین فناوریهای موجود در سازمان شما فراهم شود. مهم است که با محصولات یا خدمات مختلف سازگاری داشته باشید CRMابری به راحتی با سایر برنامهها ادغام میشود و اطلاعات را به اشتراک می گذارد.
سی ار ام نصبی یا لوکال چیست؟
CRM لوکال شامل سختافزار و نرمافزارهایی است که در سیستمهای کسب و کار نصب و نگهداری میشود. نرمافزار CRM نصبی، بر روی سرورهای داخلی سازمان نصب میشود و دادههای مشتریان در داخل این سرورها ذخیره میشوند. کنترل کامل سرورها نیز جزو وظایف سازمان است.
تفاوت CRM ابری و CRM لوکال یا نصبی
واضحترین تفاوت بین CRM های ابری و نصبی در جایی است که اطلاعات و نرمافزار نگهداری میشود. محل استقرار نرمافزار نصبی شامل سرورهای داخلی یا نصب بر روی رایانههای سازمان است اما در فضای ابری، دادهها و نرمافزار CRM شما در سرورهای راه دور ذخیره میشوند که از طریق اتصال اینترنت قابل دسترسی هستند.
کدام CRM بهتر است؟
همانطور ک گفته شد با رشد تکنولوژي، سی ار امهای مبتنی بر ابر به دلیل مزایا و تسهیلات بیشتری که برای کاربران فراهم میکنند کاربرد بیشتری برای کسب و کارهای مختلف دارند. CRM اوج به عنوان بهترین CRM موجود در بازار ایران به شما کمک میکند کسب و کارتان را (چه کوچک و چه بزرگ) از هر کجا مدیریت کنید و بدون نگرانی از مشکلات فنی به شبکهای امن متصل شوید. اگر به دنبال راهحل همهجانبهای هستید که تعاملات سازمانتان را ردیابی کنید و آنها را بهبود ببخشید از نسخهی رایگان اوج استفاده کنید تا تاثیر آن را در بهبود روندهای کاری مشاهده کنید و بعد از آن بهترین CRM را انتخاب کنید.
انتهای پیام/