صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش برای لغو جریمه ضد انحصار اتحادیه اروپا/ پیشنهاد متا رد شد

پلتفرم متا در تلاش برای حل و فصل تحقیقات ضدانحصار اتحادیه اروپا، استفاده از داده‌های تبلیغاتی رقبا را برای سرویس طبقه‌بندی شده آنلاین فیس‌بوک مارکت محدود کرد.
کد خبر : 860085

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، به گفته افراد آشنا، پلتفرم متا در تلاش برای حل و فصل تحقیقات ضدانحصار اتحادیه اروپا، استفاده از داده‌های تبلیغاتی رقبا را برای سرویس طبقه‌بندی شده آنلاین فیس‌بوک مارکت محدود کرد. اما قانون گذاران نسبت به آن واکنشی نشان نداند.

به گفته این افراد، این پیشنهاد همچنین شامل محدود کردن استفاده از داده‌های تبلیغاتی برای توسعه محصولاتی است که با تبلیغ کنندگان رقابت می‌کنند.

پیشنهاد متا، مشابه پیشنهادی که در ماه مه به آژانس رقابت بریتانیا ارائه شد، نشان می‌دهد که این شرکت اگر بخواهد جریمه احتمالی را لغو کند، باید کار‌های بیشتری برای مقابله با اتهامات ناظر اتحادیه اروپا انجام دهد.

با این حال، منابع گفتند که انتظار نمی‌رود متا پیشنهاد خود را بهبود بخشد. مجری بریتانیا در یک دیدگاه اولیه گفته است که پیشنهاد متا نگرانی‌های آن را برطرف می‌کند.

شرکت‌ها به دلیل نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا در معرض جریمه‌هایی تا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود هستند.

سایر افراد آشنا به رویترز در دسامبر گذشته گفتند که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان به دنبال حل و فصل تحقیقات اتحادیه اروپا بود که در ژوئن سال گذشته آغاز شد. جزئیات امتیازات پیشنهادی متا قبلاً گزارش نشده بود.

هر دو کمیسیون اروپا و متا از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کردند.

ناظر ضد انحصار اتحادیه اروپا در دسامبر گذشته متا را به سوء استفاده از قدرت بازار خود از طریق دو اقدام متهم کرد که یکی از آن‌ها مرتبط کردن سرویس تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین «فیسبوک مارکت پلیس» (Facebook Marketplace) با شبکه اجتماعی فیس بوک بود.

مورد دیگر، شرایط تجاری ناعادلانه آن بود که بر سرویس‌های تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین رقیب که در فیسبوک یا اینستاگرام تبلیغ می‌کنند، تحمیل شد. متا اوایل ماه جاری میلادی در یک جلسه غیرعلنی به اتهامات اتحادیه اروپا اعتراض کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر