صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سازمان فناوری اطلاعات ادعای نقض حریم خصوصی در «بله» را رد کرد

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد، با بررسی پیام‌رسان بله مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال‌ها و گروه‌های عمومی را ندارد و در این مورد هیچ‌گونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله تأمین است
کد خبر : 860029

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدتی قبل تصویری در فضای مجازی منتشر شد که حفاظت از امنیت داده‌های کاربران در پیام‌رسان ایرانی «بله» را با تردید مواجه می‌کرد.

سازمان فناوری اطلاعات نیز اعلام کرد که به این مسئله ورود کرده و پس از بررسی‌های انجام شده نتیجه را به مردم اعلام خواهد کرد.

این سازمان عصر سه‌شنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی ویراستی اعلام کرد: بررسی سازمان فناوری اطلاعات به عنوان نهاد تنظیم‌گر پیام‌رسان‌ها نشان می‌دهد که پیام‌های خصوصی مردم در پیام‌رسان بله دارای امنیت بوده و هیچ موردی از نقض حریم خصوصی مشاهده نشده است. همچنین تمام اقدامات صورت گرفته توسط پیام‌رسان بله برای مقابله با محتوای غیراخلاقی، کلاه‌برداری و رسیدگی به گزارش‌ها مردمی در گروه‌های بالای هزار نفر بوده است.

در متن بیانیه‌ای که این سازمان فناوری اطلاعات ایران در سایت خود منتشر کرده به این نکته اشاره شده که مسئولان سازمان فناوری اطلاعات علاوه بر برگزاری یک جلسه فوری با حضور مدیران این پیام‌رسان، کارشناسان با هدف بررسی دقیق جزئیات و راستی آزمایی بیانیه منتشر شده توسط بله در محل این پیام‌رسان حاضر شدند.

همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، سامانه مقابله با کلاه‌برداری و محتوای غیراخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی بله به‌طور کامل از سامانه‌های اصلی این پیام‌رسان جداست. محتوای درون این کانال‌ها و گروه‌ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیام‌رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است. لذا محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاه‌برداری مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این محتوای نامناسب می‌تواند با گزارش‌های واصله کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متن‌کاوی) شناسایی شده و برای بررسی بیشتر در سامانه قرار بگیرد.

همچنین با بررسی بخش‌های مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال‌ها و گروه‌های عمومی مانند ایدی کاربر، نام ارسال‌کننده و شماره‌تلفن را ندارد. با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچ‌گونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله همانند گذشته تأمین است

انتهای پیام/

ارسال نظر