صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

مدیرکل وزارت ورزش اعلام کرد؛ غفلت از اشتغال، مشارکت و اوقات فراغت جوانان در سال 93

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تاکنون در هیچ یک از جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت نکرده است، افزود: سال 93از اشتغال، هویت و مشارکت جوانان و اوقات فراغت جوانان غفلت کردیم.
کد خبر : 85980

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سیدجواد رضوی در جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اشاره به تاریخچه تشکیل این ستاد افزود: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در سال ۸۳ با توجه به رویکرد برنامه چهارم توسعه شکل گرفت و نخستین جلسه آن در فروردین ۸۴ تشکیل شد.
وی از تشکیل ۷ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۹۴ خبر داد و ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال ۹۳ که تنها سه جلسه از ستاد تشکیل شده بود رشد کمی خوبی را نشان می‌دهد اما موظفیم هر سال ۱۲ جلسه داشته باشیم.
مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از برخی دستگاه‌ها به دلیل شرکت نکردن در جلسات ستاد اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی تاکنون در هیچ یک از جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت نکرده است که این را به مسئولان وزارت راه منعکس کرده‌ایم.
رضوی حضور برخی دستگاه‌ها خارج از سطح تعریف شده در ستاد را یکی دیگر از مشکلات این ستاد اعلام کرد و گفت: تاکید ما بر حضور اعضای اصلی جلسه است اما وزارت جهاد سازندگی این موضوع را رعایت نکرده است.
وی تاکید کرد: بیشترین میزان غیب اعضا در جلسه ۵۶ ستاد بود که برای نخستین بار تاکید بر حضور اعضای اصلی شده بود و در جلسه آخر سال ۹۴ بیش از ۷۰ درصد اعضا شرکت کردند.
رضوی اضافه کرد: از لحاظ کیفی جلسات ستاد ارتقا مطلوبی داشته است همچنین در سال ۹۳ موضوع ازدواج بیش از دیگر موضوعات حوزه جوانان مورد توجه قرار گرفته بود اما از اشتغال، هویت و مشارکت جوانان و اوقات فراغت جوانان غفلت شده بود که این موارد در دستور جلسات سال ۹۴ قرار گرفت و سال گذشته به موضوع اوقات فراغت بیشتر از همه موضوعات پرداخته شد.
مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به مصوبات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان پرداخت و گفت: در سال ۹۳، ۱۴ مصوبه داشتیم که ۸۸ درصد آن اجرا شد اما در سال ۹۴، ۴۴ مصوبه داشتیم که تاکنون ۴۵ درصد آن محقق شده است.
وی عدم همکاری دستگاه های عضو، تکمیل نشدن سند سلامت جوانان توسط وزارت بهداشت را از عدم تحقق مصوبات ستاد دانست و ادامه داد: ۶ کمیسیون تخصصی ذیل ستاد ساماندهی در سال ۹۴ به تصویب رسید که کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت بیشترین جلسات را داشته و کمترین جلسات مربوط به جلسات کمیسیون ازدواج و خانواده بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال
ارسال نظر