صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر امنیت فضای مجازی وزارت علوم مطرح کرد؛

پیشنهاد طراحی رشته‌های جدید در حوزه‌های فرهنگی، هنری و فناوری دیجیتال

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: رشته‌های بین رشته‌ای و چند رشته‌ای در حوزه‌های فرهنگی و هنری و فناوری دیجیتال ایجاد شود.
کد خبر : 859243

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد هادی زاهدی مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم در در آیین رونمایی از سامانه فرنما با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای فرهنگ عمومی وزارت ارشاد، در حال برگزاری است، افزود: امروز و در عصر دیجیتال سامانه‌های داده محور زمینه ساز تحلیل داده برای اتخاذ تدابیر، تبیین راهبردی، تعریف ماموریت‌ها، پایش اقدامات هستند. 

وی افزود: با بهره گیری از فرنما می‌توانیم اطلس جامع فرهنگی آموزش عالی که ویژگی بارز آن تغذیه شدن با داده‌های پویا و به روز و در تعامل با تمام کنشگران این حوزه است را داشته باشیم. 

زاهدی تصریح کرد: البته، اطلس چند لایه مبتنی بر ویژگی‌های محلی و منطقه‌ای؛ هوشمندی بسیار خوبی در طراحی این سامانه به کار گرفته شده است و و این سامانه می‌تواند از جمله اقدامات وزارت عتف در راستای شفافیت در عملکرد، تحقق اعتبارات، حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها باشد. 

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: امروز قدرت این سامانه و سکو در مشارکت تمام ذی نفعان است. 

زاهدی بیان کرد: بهترین راه تبلور، تجلی و تاثیرگذاری فرهنگی بهره مندی از فناوری اطلاعات است.

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: جایی که عنوان تعامل فراگیر تجلی پیدا می‌کند اگر امروز یک پیام رسان، یک سکو و سامانه دانشگاهی دیجیتال یا یک آپ موفق و تبدیل به برند می‌شود، مرهون اتخاذ و راهبردهایی است که توانسته مخاطب را جذب و حفظ کند. 

زاهدی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم این اتفاق خوب به سایر حوزه‌ها از جمله جوزه آموزش به منظور تحقق تحول در آموزش مبتنی بر آمایش سرزمین تجلی پیدا کند. 

وی گفت: حسن تدبیر وزیر علوم در تلفیق مفاهیم حوزه‌های مختلف و برون زایی مفاهیم جدید، رقابتی هوشمندانه در آموزش عالی ایجاد کرده است، در اینجا ما شاهد تلفیق و در هم آمیختگی عرصه‌های فناوری و فرهنگی هستیم، جایی که مفهوم فناوری فرهنگی و فرهنگی فناوری تجلی پیدا می‌کند. 

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: این موضوع را مغتنم شمرده و درخواست دارم در موضوع آمایش آموزش عالی، رشته‌های بین رشته‌ای و چند رشته‌ای در حوزه‌های فرهنگی و هنری و فناوری دیجیتال ایجاد شود که مصداق آن رشته‌ای با عنوان فرهنگی است که در کشور و در معاونت علمی ریاست جمهوری ذیل ستاد فناوری‌های نرم هم به نوعی گفتمان سازی آن انجام شده است که نمونه عینی آن را در حوزه سینما می‌توانیم مشاهده کنیم سینمای کره جنوبی که توانسته با همان مفاهیم و آموزه‌های فناوری و فرهنگی با هالیوود و بالیوود رقابت کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر