صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی اعلام کرد؛

درآمد ۳۶ میلیارد تومانی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی/ ورزقان به جمع واحد‌های سودده اضافه شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به درآمد ۳۶ میلیارد تومانی غیرشهریه‌ای این دانشگاه عنوان کرد: واحد ورزقان به جمع واحد‌های سودده اضافه شد.
کد خبر : 858966

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی که با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای این دانشگاه در سالن پروین اعتصامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیتی که استان آذربایجان‌شرقی داشت دفاع از بودجه این استان به صورت حضوری انجام شد.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی ۳۵ واحد و مرکز دارد که دو واحد تبریز و علوم پزشکی تبریز در وضعیت سبز و سودده هستند و امسال واحد ورزقان هم به جمع واحد‌های سودده اضافه شد و برای سال آینده چند واحد دیگر هم به سوددهی خواهند رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: نخستین موضوعی که توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد، بررسی نمودار عملکرد آذربایجان‌شرقی بود و امسال نمودار بودجه این استان همگرا شده است. 

رنجبران متذکر شد: موضوع بعد افزایش تعداد دانشجوست که در روند بررسی از ۹۸ تا ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۱جهش تعداد دانشجو داشتیم و امسال با ۵۹ هزار دانشجو رکورد چند سال را شکستیم و حتماً تا سال بعد باید ۶۱ هزار دانشجو در مهرماه داشته باشیم.

وی در ادامه توضیح داد: سال آینده ۶۰ درصد درآمد مربوط به شهریه پیش‌بینی شده که اتفاق خوبی است و اتکای ما به درآمد شهریه کمتر و درآمد پایدار بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: ۳۶ میلیارد تومان درآمد غیرشهریه‌ای داشتیم که امسال ۷۱ میلیارد تومان آن را رد کرده بودیم و سهم واحد تبریز بیش از واحد‌های دیگر بود.

رنجبران گفت: موضوع پلتفرم تأمین، تولید و توزیع که به پیشنهاد دکتر طهرانچی به واحد تبریز واگذار شده، یک تحول جدی در آموزش و الگوگیری از نظام آموزش پزشکی خواهد بود و این پلتفرم رشته‌های فنی و مهندسی و رشته‌های مرتبط با صنایع و خدمات را احیا خواهد کرد که برای کشور زمینه تحول آموزشی ایجاد خواهد شد.

وی به موضوع مولدسازی دارایی‌ها اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید از آنها استفاده بهینه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به مازاد نیروی این استان اشاره کرد و گفت: دکتر طهرانچی تأکید دارد که نیروی انسانی سرمایه اصلی است و بهترین انتخاب این است که با این نیروی انسانی برای مولدسازی دارایی‌ها اقدام کنیم، به‌عنوان مثال مرغداری شبستر با تمام امکانات راکد مانده، در حالی که امکانات و نیروی انسانی داریم و می‌توانیم مولدسازی انجام دهیم، همچنین سراب در حوزه دامپروری و تبریز و شبستر در حوزه دام بزرگ فعالیت دارند.

رنجبران بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با داشتن زمین کشاورزی و امکانات و نیروی انسانی می‌تواند پیشرفت خوبی در زمینه کشاورزی داشته باشد.

وی به شبکه آموزشی، تولیدی درمانی برای حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی با عنوان سرای نوآوری (بازار) اشاره کرد و گفت: یک زمینه کسب و کار وجود دارد که به صورت شبکه‌ای و هم‌افزا در گام نخست در واحد‌های شبستر، مراغه، سراب و تبریز در بخش دامپزشکی و دامپروری فعالیت خواهند داشت و این کار بسیار جدی و سنگین است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه کار به آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شود و این بهترین فرصت است که مولدسازی انجام دهیم.

رنجبران افزود: ستاد ثبت‌نام استانی تشکیل شده و رؤسا و معاونان آموزشی موظف به همکاری کامل با این ستاد ثبت‌نام هستند تا یک ثبت‌نام خوب را رقم زنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر