صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

کارآفرینی در دل کویر؛ پرورش هم‌زمان ماهی و تولید بذر و نشا در جنوب اصفهان

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرضا از طرح راه‌اندازی پرورش ماهی در هنرستان کشاورزی آموزش و پرورش شهرضا خبر داد.
کد خبر : 858888

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بررسی و گسترش زمینه‌های همکاری بین اداره آموزش و پرورش شهرستان شهرضا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهرضا در این نشست گفت: آموزش و پرورش در هنرستان کشاورزی خود مجموعه‌ای ۱۴۰ هکتاری دارد که سال‌ها بخش بسیار وسیعی از آن بلااستفاده بود و تنها بخش کوچکی از آن مورد استفاده قرار می‌گرفت، خاک این منطقه شنی است و محصولات باغی در این خاک به خوبی رشد نمی‌کنند.

احمد رمضانی افزود: زمین مذکور دارای آب قنات است که به صورت فصلی جاری می‌شود و در حال حاضر در این زمین با استفاده از یک فرورفتگی طبیعی و انجام حفاری استخر بسیار بزرگی برای استفاده احداث کردیم که این استخر در استان اصفهان تک و منحصر به فرد است که از آن برای ذخیره‌سازی آب‌های فصلی استفاده می‌کنیم و با بهره‌برداری از زمین و زیرکشت بردن آن به قطب بزرگ گلخانه جنوب استان اصفهان تبدیل خواهیم شد.

وی با اشاره به زمینه‌های موجود برای همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش به‌منظور تعمیق همکاری خاطرنشان کرد: برنامه آینده آموزش و پرورش مولدسازی و کارآفرینی است که در کنار آموزش در دستورکار قرار گرفته که با این تدبیر تولید آموزش را رقم خواهیم زد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهرضا تأکید کرد که در این رهگذر آمادگی خود را برای عقد هرگونه تفاهم‌نامه و مشارکت با واحد دهاقان در امر تولید بذر یا تولید نشا سیب‌زمینی اعلام می‌‌کنیم.

رمضانی تبیین کرد: در کنار طرح‌های کشاورزی، آموزش و پرورش، برنامه ساخت یک مجموعه تفریحی و فرهنگی در کنار دریاچه بزرگ ایجاد شده در استخر خود را مدنظر دارد که در این آبگیر طرح پرورش ماهی نیز کلید خواهد خورد.

وی یادآور شد: با توجه به فراهم بودن حجم بسیار زیاد آب برای کشت زمین‌های آموزش و پرورش، بستر همکاری بین مجموعه ما و دانشگاه آزاد اسلامی هموار است و از مسئولان واحد دهاقان برای بازدید دقیق کارشناسانه از زمینه‌های همکاری دعوت به عمل می‌آوریم تا این بستر بهتر و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر