صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

طراحی سامانه‌ای برای جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک سامانه در راستای ارتقای امنیت و کاهش آسیب‌پذیری سامانه‌های متصل به شبکه در راستای جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی شدند.
کد خبر : 858870

امیرحسین استادحسین خیاط، نماینده یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: این مجموعه با پشتوانه ۴۵ ساله در حوزه‌های سامانه سلولی، امنیت سایبری شبکه و مدیریت هوشمند دارایی محصولاتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از محصولات این شرکت برای کشف و پایش تجهیزات استفاده می‌شود، اظهار کرد: این محصول در جهت ارتقای امنیت و کاهش آسیب‌پذیری سامانه‌های متصل به شبکه کاربرد دارد. این سامانه به عنوان یک موتور پایش، پلتفرمی بومی و دانش‌بنیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده فعال این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه سامانه طراحی شده در این شرکت امکان شناسایی و رصد دائمی و لحظه‌ای تجهیزات سخت‌افزاری را دارد، افزود: این سامانه علاوه‌بر رصد تجهیزات سخت‌افزاری، رصد تجهیزات و سرویس‌های نرم‌افزاری موجود در شبکه اعم‌ از شبکه‌های سازمانی، ملی و جهانی را به همراه ارزیابی مخاطرات امنیتی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

استادحسین خیاط مطرح کرد: این یک سامانه نرم‌افزاری است که در دو نسخه به صورت آنلاین و نسخه نرم‌افزاری در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. این محصول مراحل تحقیقات خود را پشت سر گذاشته و به مرحله تولید و تجاری‌سازی رسیده است.

به گفته وی؛ این محصول یک پدافند غیرعاملی است که با اخذ تاییدیه از پدافند و مرکز افتا توانسته با شرکت‌های صنعتی بزرگ قرارداد‌هایی منعقد کند.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه با طراحی این سامانه از مخاطرات امنیتی جلوگیری می‌کنیم، بیان کرد: این محصول بومی باعث می‌شود تا اطلاعات کاربران در سرور‌های کشور و شرکت در داخل کشور حفظ شود و از خروج این اطلاعات به خارج از کشور جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای ارگان‌های خصوصی و دولتی قابل استفاده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بومی سازی
ارسال نظر