صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نایب‌رئیس کانون افتا عنوان کرد؛

شناخت زیست‌بوم صنعت «افتا» با شناسایی تغییرات الگویی در عصر جدید

علیرضا صالحی گفت: تغییر در الگوها در هر عصر و دوره‌ جدیدی اتفاق می‌افتد و برای شناخت زیست‌بوم صنعت افتا باید این تغییرات را شناسایی کرد.
کد خبر : 858529

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا صالحی نایب‌رئیس کانون افتا(امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) در سمینار «راهکارهای توسعه بازار افتای ایران» که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، درباره دستاوردهای اجرای طرح شناخت زیست‌بوم صنعت افتا و نقش کلیدی بخش خصوصی گفت: دو سال گذشته یک پروژه اجرا شد که در آن مرکز ملی فضای مجازی و پژوهشکده امنیت و ارتباطات و فناوری اطلاعات به شناسایی اکوسیستم افتا پرداختند.

این مسئول ادامه داد: تغییری در الگوها در هر عصر و دوره‌ای اتفاق افتاده است، سال ۲۰۰۰ شبکه و سامانه مهم بود، سال ۲۰۱۰ فضای سایبری و سال ۲۰۲۰ اکوسیستم سایبری بیش از هر مسئله‌ای مطرح شد.

وی درباره اکوسیستم افتا اظهار کرد: مجموعه متنوع و متکثر از بازیگرانی مانند سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی، شرکت‌های خصوصی، سمن‌ها، افراد حقیقی، نهادهای حاکمیتی، سیاست‌ها، رویه‌ها و تجیهزات با اهداف گوناگون و چندگانه ولی مشترک در حوزه افتا با یکدیگر در تعامل هستند.

صالحی افزود:‌ تحلیل و شناساسی ذی‌نفعان و افراد آن‌ها نسبت به میزان نفود و تأثیر‌گذاری اهمیت دارد که به چهار دسته کلی بازیگران اصلی با نفوذ و علاقه‌مندی زیاد، گروه زمینه‌ساز با نفوذ زیاد؛ اما علاقه‌مندی کم، گروه نهادها با نفوذ کم و علاقه‌مندی زیاد و گروه عموم کاربران با نفوذ و علاقه‌مندی کم تقسیم می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر