صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد نانو و میکرو مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی و معرفی فناوری‌ها توسط رسانه‌ها

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو گفت: رسانه‌ها باید محصولات و فناوری‌های نانویی را معرفی و مطالبه‌گری کنند و فرصت‌هایی که برای استفاده از این فناوری وجود دارد را به درستی شناسایی کنند.
کد خبر : 858329

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، دکتر عماد احمدوند دبیر ستاد ویژه فناوری نانو امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره نانو و رسانه که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: ما به واسطه ابزار فناوری و نوآوری و تمرکز بر فناوری نانو در جهت پیشرفت و رشد کشور گام بر می داریم.

 دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو با اشاره به بررسی روند ثبت اختراعات و انتشارات علمی عربستان گفت: این کشور در حوزه کاتالیست‌ها بالغ بر 167 پتنت ثبت کرده اما برنامه آنها برای ارائه محصول، سال 2025 بود.

وی گفت: در ایران علی‌رغم کاستی‌ها، بالغ بر 50 کاتالیست مبتنی بر نانو در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، فولاد و .. استفاده می‌شود و حجم بازار اولیه کاتالیست‌ها طبق آمار سال 1400 بالغ بر 4.6 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: اگر این محصولات مبتنی بر فناوری نانو در طول سالها توسط فناوران تولید نشده و در صنایع فولاد و پتروشیمی ما استفاده نمی‌شد بسیاری از واحدهای پتروشیمی ما یا تعطیل می‌شد یا با درصد بسیار پایینی در حال کار و فعالیت بود.

احمدوند گفت: یک بخشی از این دستاوردها و مسیر، مدیون رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها و معرفی آنها از محصولات و فناوری‌ها است. امروز فناوری‌هایی که در حوزه کشاورزی توسعه پیدا کرده، توسعه آنها در عرصه اقتصاد، بیشتر از گذشته وابسته به نقش‌آفرینی رسانه‌ها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ نانو و میکرو گفت: رسانه‌ها باید محصولات و فناوری‌های نانویی را معرفی و مطالبه‌گری کنند و فرصت‌هایی که برای استفاده از این فناوری وجود دارد را به درستی شناسایی کنند.

وی تأکید کرد: از طرفی با همکاری یکدیگر در این مسیر، ستاد نانو همه محصولاتی که ظرفیت تأثیرگذاری اجتماعی و اقتصادی بالا دارند را در مسیر توسعه فناوری آن کمک کند و اجزای دیگر این سیستم نوآوری و اکوسیستم بتوانند در توسعه بازار اقتصادی آن نقش ایفا کنند و همه اینها در بستر اطلاع‌رسانی، معرفی و شناسایی اتفاق می‌افتد که نقش رسانه‌ها در این نقطه بسیار مشهود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر