صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

طراحی اطلس مشاغل در اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار گرفت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست شورای دانشگاه از طراحی اطلس مشاغل، ایجاد مرکز صلاحیت حرفه‌ای و سامان‌دهی بانک فارغ‌التحصیلان خبرداد.
کد خبر : 857752

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، عرفان خسرویان ضمن ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته، دانشگاه را در حوزه‌های مختلف از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاری‌های بین‌المللی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار داد و اهداف، چشم‌انداز و راهبرد‌های دانشگاه را تشریح کرد.

خسرویان ضمن تأکید بر ضرورت تدوین سند آمایش گفت: ما باید از اکوسیستم صنعت، اشتغال و نیروی کار درآمدزایی کرده و از طرفی، بانک فارغ‌التحصیلان را سامان‌دهی کنیم.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که دانشگاه باید به آن فکر کند حوزه حکمرانی است، اعم از حکمرانی انرژی، آب، قوانین و مسائلی از این دست. اما مسئله حکمرانی تقلیدی نیست و هر کشوری الگوی خود را دارد. در حوزه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و یک اطلس مشاغل را طراحی کنیم.

وی همچنین افزود: باید به سراغ بخش خصوصی برویم. رؤسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید با اتاق بازرگانی و تولیدکنندگان رابطه تنگاتنگی برقرار کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص اهمیت مسئله مهارت‌آموزی گفت: اولویت دانشگاه ما گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، بلکه شایستگی مهارتی بیشتر مد نظر ما است و ما در دانشگاه تربیت تکنیسین را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ بنابراین باید برنامه‌هایمان را بر اساس این هدف بزرگ پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما امروزه به حوزه صلاحیت حرفه‌ای نیاز داریم و باید آن را در اختیار بگیریم. به همین دلیل به مرکز یا معاونت صلاحیت حرفه‌ای نیازمندیم.

خسرویان ضمن تأکید بر اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی در راستای جذب حداکثری دانشجو و معرفی دانشگاه به مخاطبان، روابط عمومی‌ها را به ایجاد برقراری ارتباط با رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما ترغیب کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تبیین کنند و ترویج آموزش‌های مهارتی می‌بایست در ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و صدا و سیما در تمامی استان‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر