صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه علامه‌ طباطبایی انجام می‌شود؛

برگزاری دومین دوره منش استادی با محور «ایمان و امید»، ویژه استادان جوان

طرح ضیافت اندیشه استادان جوان با عنوان دومین دوره منش استادی با محور ایمان و امید در پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌ طباطبایی در حال برگزاری است.
کد خبر : 857327

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طرح ضیافت اندیشه استادان جوان دانشگاه علامه‌طباطبایی با عنوان دومین دوره منش استادی با محور «ایمان و امید»، با حضور عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، رضا صابری معاون توسعه و مدیریت منابع، داود حسین‌پور معاون پژوهشی، علی آدمی معاون آموزشی، محمدعلی اسلامی معاون فرهنگی و اجتماعی، محسن حبیبی مدیر روابط عمومی، روسای دانشکده‌ها و جمعی از استادان و مسئولان برجسته ملی و دانشگاهی از ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شده است و تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

«نقش‌ها و رسالت‌های فرهنگی و تربیتی استادان»، «روش‌های پرورش روحیه و امید و خودباوری»، «نوآوری و کارآفرینی» و «منش استادی»، از جمله سرفصل‌هایی است که در این دوره به استادان جوان دانشگاه علامه‌طباطبائی ارائه می‌شود.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه‌ طباطبایی در آیین آغازین این دوره گفت: دومین دوره منش استادی فقط یک جلسه دانش افزایی نیست بلکه نشستی مشورتی با محوریت ایمان و امید، برای هماهنگی و اقدام مشترک با استفاده از ظرفیت استادان جوان است.

وی بیان کرد: دو واژه امید و ایمان در دانشگاه علامه‌طباطبایی حساسیت‌های خاص خود را دارد. نسل جوان دانشجوی مخاطب ما نیاز جدی به ایمان و امید دارد. ما باید با کمک هم متوجه شویم مفهوم و جوانب این واژه‌ها چیست و نگاه دانشجو از لحاظ کیفی نسبت به ایمان و امید کجاست. حضور استادان در همه جلسه‌ها نشان می‌دهد که نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستند و حضور در کارگاه‌ها سبب می‌شود که ما از تجارب زیسته همدیگر در درک مفاهیم امید و ایمان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علامه‌ طباطبایی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم به دانشجو کمک کنیم تا حس او نسبت به آینده، امیدوارانه‌تر باشد، افزود: تبعات حس ناامیدی بسیار زیاد است و دانشجو در ناامیدی ممکن است احساس کند که هیچ نقشی در جامعه ندارد و تحصیل کردن و زندگی کردن او مفید نیست که این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. ما می‌توانیم چشم انداز‌هایی برای افزایش امید به دانشجویان داشته باشیم. باید بتوانیم با کمک مراکز رشد و نوآوری، ظرفیت‌های فرهنگی، تکنولوژی، ارائه ایده‌های خلاقانه و یا تشکیل مجموعه‌های دانشجویی راهکارهایی برای پیشگیری از ناامیدی در دانشجویان ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: در درون دانشجویان ما گرایش‌های معنوی همچون عدالت‌خواهی و حقیقت‌طلبی وجود دارد و آنها از لحاظ فطری آماده پذیرش ایمان و امید هستند که ما می‌توانیم از این گرایش‌های فطری استفاده کنیم. کسی که با ایمان و اعتقاد زندگی می‌کند روز به روز شکفته می شود.

معتمدی با اشاره به اینکه ما استادان دانشگاه علامه‌طباطبایی، تنها دانشگاه علوم انسانی کشور هستیم و اگر ما نتوانیم پاسخ سوالات و راه‌های بالابردن و بارور کردن امید و ایمان را پیدا کنیم نباید انتظار داشته باشیم دانشگاه‌های صنعتی این کار را انجام دهند.

وی گفت: هدف و انگیزه برگزاری این دوره هم‌اندیشی و هم‌افزایی با استادان جوان برای ارتقای امید و ایمان در دانشجویان است. استادان جوان با فکر جوان و با حساسیتی که دارند می‌توانند راهکارهای خوبی ارائه کنند تا ما بتوانیم با آسیب‌های ناامیدی و اعتقادات مذهبی در دانشجویان مواجه شویم و در آرامش برای رفع آن آسیب‌ها راهکار ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر