صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی مطرح کرد؛

اخذ مجوز ۱۱۰ متخصص برای اجرای پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تاکنون حدود ۱۱۰ نفر از متخصصان ایرانی مقیم خارج مجوز شروع به کار برای انجام پروژه جایگزین طرح سربازی را اخذ کرده‌اند.
کد خبر : 857145

به گزارش خبرنگار علم وفناوری آنا، مراسم اعطای کارت معافیت خدمت وظیفه عمومی به چند نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور با حضور امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سردار حجت الله واعظی نژاد فرماندهی بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

امیرحسین میرآبادی در این جلسه گفت: تاکنون حدود ۱۷۵ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور تایید شدند که در سامانه صدور معافیت برای متخصصان و کارآفرینان ساکن خارج از کشور ثبت نام کنند.

میرآبادی افزود: همچنین تاکنون حدود ۱۱۰ نفر از این تعداد مجوز شروع بکار و انجام طرح‌های فناورانه خود را در قالب این طرح برای برخورداری از تسهیلات سربازی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: امروز دو نفر از این ۵ نفر موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود شدند.

وی گفت: این طرح با پیگیری‌های معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب در پاییز سال ۱۳۹۹ و دستور معظم له به ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح حمایتی متقاضیان ساکن خارج از کشور با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی، کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر