ساخت تزئینات نوری آبنما توسط محققان یک شرکت دانشبنیان
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین رضازاده، مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان درباره فعالیتهای این شرکت دانشبنیان در حوزه تزیینات نوری و آبنماهای شهری اظهار کرد: محصولات این شرکت آبنمای موزیکال و تجهیزات نورپردازی است که در حوزه زیباسازی شهری و صنعت گردشگری هستند. معمولاً فعالان حوزه گردشگری جزو بهترین مشتریهای ما هستند و بازار هدف خودمان و تمرکز تیم فروش را توسعه حوزه گردشگری قرار دادهایم.
وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع خلاق و محصولات هنری یکی از بسترهای خلق ارزشافزوده و ایجاد اشتغال است، ادامه داد: از آنجایی که محصول ما یک محصول فنی هنری بوده؛ کار کردن در این زمینه را یک رسالت میدانم؛ اینکه مردم برای لحظهای بایستند و به این نورپردازیهای زیبا نگاه کنند و احساس بهتری پیدا کنند، موضوعی ارزشمند است.
این فعال فناور ادامه داد: مشتریان عمده این محصولات هتلها، مجتمعهای توریستی، باغ تالارهای بزرگ، فرودگاهها، اماکن متبرکه هستند. این محصولات فراتر از دادن جلوه فانتزی به شهر کاربرد دارد و بهعنوان یک ابزار استفاده میشود همانطور که در صنعت گردشگری نیز اینگونه بوده و همه مخاطبان در حوزه گردشگری میدانند که این محصولات میتواند در جذب گردشگر بسیار مؤثر باشد.
رضازاده درباره تمایز تولیدات این شرکت با دیگر شرکتهای داخلی گفت: وجه تمایز ما نسبت به نمونههای دیگر این است که ۹۹ درصد تجهیزات را خودمان تولید میکنیم در حالی که بقیه رقبا عمدتاً بخشی از تولید را خودشان انجام میدهند یا بهصورت یک کل منسجم و تیمی، فعالیت نمیکنند.
وی با اشاره به اشتغال ایجادشده در این شرکت دانشبنیان عنوان کرد: یک تیم مجموعاً ۴۰ نفره بیش از ۱۵ سال است که بهصورت متمرکز در این حوزه فعالیت دارند و کار را بهصورت مجموعه تیمی و کاملاً مهندسی- هنری پیش میبریم. سه مهندس معمار داریم که محصول را از بعد هنری و خلاقانه بررسی میکنند.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان قیمت مناسب نسبت به نمونههای خارجی را وجه تمایز این محصولات دانست و مطرح کرد: سعی کردیم کیفیت کارمان در سطح اروپاییها باشد این در حالی است که قیمت را در سطح چینیها نگهداشتهایم. ضمن آنکه فرهنگ و تاریخ و هنر غنی ایران موجب شده نمونههای ساخت ایران از غنای هنری برخوردار باشند.
رضازاده تبیین کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد بازار مربوط به محصولات حوزه آبنما و نورهای حوزه تزیینی توسط شرکت ما و رقبا که بازار وسیعی هم دارد کاملاً ایرانی شده، موضوعی که موجب شده بخش عمدهای از ارزبری کاهش پیدا کرده و محصولی باکیفیت برابر و حتی برتر در برخی از قسمتها از نمونههای خارجی ارائه شود.
انتهای پیام/