صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

شکاف جنسیتی در دانشگاه‌های بریتانیا، این بار به ضرر مردان/ 10درصد پسران انگلیسی وارد دانشگاه می‌شوند

مطالعه‌ای که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تعداد مردان در دانشگاه‌های بریتانیایی به پایین‌ترین حد تاریخ خود رسیده و این موجب افزایش نگرانی‌ها درباره حضور مردان در جامعه شده است.
کد خبر : 85689

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دیلی‌میل دانشگاه‌های انگلیس باید اهدافی برای پذیرش مردان بیشتر تعریف کنند چرا که سهم ورودی‌های مرد در موسسه‌های آموزش عالی بریتانیا براساس یک گزارش جدید به طور بی‌سابقه‌ای پایین آمده است.


کمتر از 94هزار نفر مرد، از اواسط ژانویه امسال برای پیوستن به دانشگاه‌های بریتانیا درخواست داده‌اند. شکاف جنسیتی در میان درآمدهای پایین‌تر بیشتر است و مردان جوان سفیدپوست، بدترین عملکرد را درون دانشگاه داشته‌اند.


در سال 2015، احتمال ورود زنان جوانی که در دبیرستان‌ها تحصیل کرده‌اند به دانشگاه 51% بیشتر از دیگر گروه‌ها بوده است. تنها 9/8% از مردان سفیدپوست 18ساله از دبیرستان وارد دانشگاه شده‌اند. در مقابل، 8/43% از زنان آسیایی که در دبیرستان‌های آزاد درس نخوانده‌اند با موفقیت در دانشگاه‌ها پذیرش شده‌اند.


هم‌اکنون از هر 5 دانشگاه 4 دانشگاه دانشجویان زن بیشتری نسبت به مردان دارد. در مجموع 123 دانشگاه از 149 دانشگاه مطالعه‌ شده است. تنها دو موسسه آموزش عالی هم اهدافی برای پرورش سهمی از مردان در دانشگاه‌های خود تعریف کرده‌اند.


این گزارش نشان می‌دهد که درصد موفقیت در فارغ‌التحصیلی هم در مردان کمتر است. 8درصد آن‌ها در سال ورود به دانشگاه از تحصیل باز می‌مانند. این نرخ برای زنان 6درصد است.


هیلمن، یکی از محققانی که این گزارش را نوشته است گفته است: «احتمال این که مردان جوان وارد آموزش عالی شوند کمتر است، احتمال اینکه از تحصیل باز بمانند بیشتر است و باز احتمال این که در مقاطع بالاتر تحصیل کنند کمتر از زنان است. این مشکلی جدی است که باید راهی برای حل‌اش بیابیم.»


رابینسون، پژوهشگر دیگر مرتبط با گزارش گفته است: «روند فعلی آموزش عالی، دانشجویان مرد را در اغلب کشورهای توسعه‌یافته در اقلیت گذاشته است. نسبت زنان و مردان در مطالعات مختلف کلیشه‌ها را تقویت می‌کند و نتایج طولانی‌مدت دارد. آموزش عالی در واقع پایه‌گذار مشارکت اجتماعی بیشتر، زندگی و حداقل انتظار زندگی بهتر است. بنابراین شکاف جنسیتی هر کسی را نگران می‌کند.»


این گزارش دولت را متهم می‌کند که واکنش مناسب و به موقع نشان نداده است. آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند که برنامه‌هایی از پشتیبانی مالی تا طرح‌های توسعه‌ای اجرا شود که هدف آن‌ها جذب مردان جوان است. آن‌ها هم‌چنین پیشنهاد کرده‌اند برنامه‌هایی مانند «دخترت را به محل کارت ببر» که هدف آن‌ها آشنایی دختران جوان با محیط کاری بوده این بار برای پسران با نام «پسرت را به دانشگاه ببر» اجرا شود.


گزارش پیشنهاد کرده است دانشگاه‌ها سهم‌هایی برای مردان در دانشگاه هدف‌گذاری و برنامه‌های حمایتی برای مردان در سال اول دانشگاه‌ پیش‌بینی کنند. پیشنهاد دیگر آن‌ها این است که به دانشجویان بین‌المللی و مردان جوان کمک کنند که جایگاه خود را در دانشگاه پیدا کنند.


پیشنهاد مطالعه‌ای آن‌ها هم این است که موسسات آموزش عالی باید مطمئن شوند روش‌های تدریس‌شان هیچ نشانه‌ای از تمایز و تبعیض بین مردان و زنان ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر