صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نام‌نویسی سفر عتبات برای محرم به‌زودی آغاز می‌شود

نام‌نویسی عتبات برای ماه محرم هنوز از سوی سازمان حج و زیارت آغاز نشده؛ اما قرار است روز‌های آینده با مشخص شدن ظرفیت‌ها، ثبت‌ نام از متقاضیان این سفر آغاز شود.
کد خبر : 855636

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نام‌نویسی سفر عتبات در ماه محرم از سوی سازمان حج و زیارت هنوز آغاز نشده است؛ اما کاروان‌های غیرمجاز زیارتی از هفته‌های قبل برای جذب و اعزام زائر دست به کار شده و مشغول فعالیت هستند.

سازمان حج و زیارت که متولی اعزام است، باید به عنوان اولین انتخاب زائران برای تشرف به عتبات باشد، اما به دلیل اینکه ظرفیت کاروان‌ها دیرهنگام باز می‌شود و برخی قصد برنامه‌ریزی دقیق برای تشرف به کربلا را دارند، این افراد با کاروان‌های غیرمجاز همراه شده و با آن‌ها به زیارت می‌روند.

ثبت نام سفرعتبات برای محرم هنوز آغاز نشده و مسئولان اعلام کردند که در روز‌های آینده ظرفیت جدید اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند در یکی از کاروان‌های مورد نظر هوایی و زمینی ثبت‌نام کنند.

سفر عتبات در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا طرفداران بسیاری دارد. اکنون فقط ثبت نام تا ۱۶ تیر امکان پذیر است و هنوز اعزام‌ها برای پس از این ایام برنامه‌ریزی و اعلام نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر