صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

پیگیری ویژه قضائی برای تعیین تکلیف پرونده ۲۳ شهید امنیت هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضائی استان با انجام کار ویژه‌ای ضمن استخراج پرونده‌های ۲۳ شهید امنیت و دسته‌بندی آن‌ها با توجه به آخرین وضعیت، مراحل دادرسی و اجرای احکام نسبت به پیگیری جهت تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کرده است.
کد خبر : 855623

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان به همراه معاونان خود و رؤسای پلیس‌های تخصصی با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با مجتبی قهرمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این دیدار با اعلام حمایت قاطع از نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضائی، گفت: برای اینکه مبارزه فراگیر با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد، تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضائی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

قهرمانی با بیان اینکه از زمان حضور سردار جاویدان در مسئولیت فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، اقدامات و تحرکات خوبی صورت گرفته است، گفت: آثار مثبت این اقدامات را می‌توان به خوبی در سطح جامعه مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: یکی از گفتمان‌های اختصاصی دوره تحول و تعالی قوه قضائیه همزمان با ریاست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، حمایت قانونی و قاطع از ضابطین است و بر این اساس با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه ما در استان هرمزگان نیز هم به صورت مصداقی و هم در سیاست و برخورد با مخلان نظم و امنیت، حمایت قاطع و قانونی از ضابطین را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با گرامیداشت یاد شهدای اخیر امنیت استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات اخیر قاچاقچیان و اشرار بر علیه نیرو‌های فراجا در مناطق مختلف استان، دستگاه قضائی با انجام کار ویژه‌ای ضمن استخراج پرونده‌های شهدای امنیت و دسته‌بندی آن‌ها با توجه به آخرین وضعیت و مراحل دادرسی و اجرای احکام نسبت به پیگیری جهت تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کرده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه در خصوص ۲۳ شهید امنیت استان، ۱۹ پرونده قضائی تشکیل شده و آخرین وضعیت آن‌ها در حال بررسی است، یادآور شد: این پرونده‌ها تا حصول نتیجه نهایی از طریق دبیرخانه ویژه‌ای زیرنظر شخص رئیس کل دادگستری استان، پیگیری خواهند شد.

وی در خصوص موضوع مقابله با قاچاق سوخت نیز اظهار کرد: در حال حاضر ما تاوان کم کاری برخی افراد و نهاد‌های متولی در سال‌های گذشته را پس می‌دهیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه مقابله با قاچاق سوخت موضوع پیمانکاری‌ها و برخی کار‌های حاشیه‌ای است که بخش قابل توجهی از توان دستگاه قضائی و ضابطین را به خود مصروف داشته و ضرورت دارد این موضوع با چاره‌اندیشی شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از طریق تأمین نیروی انسانی و تجهیزات و زیرساخت‌های لازم، مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر