صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۷ - ۰۹ تير ۱۴۰۲
کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با آنا:

پیام رهبر انقلاب به کنگره حج می‌تواند نقشه راهی برای عبور از بحران‌ها باشد

کارشناس مسائل منطقه گفت: پیام رهبر انقلاب به کنگره حج در شرایطی که جهان دستخوش پوست‌اندازی و نظم نوین است، می‌تواند نقشه راهی برای عبور از بحران‌ها و رسیدن به یک هدف عالی باشد.
کد خبر : 855381

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا در ارزیابی خود از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت کنگره عظیم حج و تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید خود را آماده شرایط نظم جهانی پیش رو کنند، اظهار کرد: هر سال پیام مقام معظم رهبری یک گام به سمت تشکیل امت اسلامی با چارچوب‌های قرآنی برمی‌دارد. در پیام اخیر، مقام معظم رهبری دو محور «وحدت» و «معنویت» به عنوان پایه‌های اصلی میل به این هدف را مطرح کردند. 

وی در تشریح اهمیت وحدت امت اسلامی افزود: امت اسلامی در رابطه با مسائل و مشکلات جهان اسلام و بخصوص با توجه به شکل‌گیری نظم نوین جهانی باید به وحدت توجه کند، برای آنکه جایگاه امت اسلام در نظم نوین باید برتر باشد. 

کارشناس مسائل منطقه افزود: مسلمانان باید بتوانند با «یَد واحد»، حق جهان اسلام را از استکبار جهانی و صهیونیسم بگیرند و نگذارند که دشمنان اسلام با ابزار تفرقه به اهداف خود برسند. 

کنعانی مقدم تاکید کرد: حج به عنوان پایگاهی برای نشان دادن قدرت امت اسلامی تعریف شده است و این رزمایش بزرگ عملاً می‌تواند در مسیر وحدت و همدلی حرکت کند. 

وی با اشاره به بحث معنویت نیز تصریح کرد: تمامی اعمالی که ما انجام می‌دهیم( عبادی یا سیاسی)، باید برگرفته از عنصر معنویت و ارزش‌های اخلاقی اسلام باشد و با اخلاق و معنویت، جهان را از پرتگاه نادانی و جهل نجات دهیم.

کارشناس مسائل منطقه گفت: این پیام در شرایطی که جهان دستخوش پوست اندازی و نظم نوین است، می‌تواند نقشه راهی برای عبور از بحران‌ها و رسیدن به یک هدف عالی باشد.

انتهای پیام/