صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۴ - ۰۸ تير ۱۴۰۲

حمله تظاهرات‌کنندگان عراقی به سفارت سوئد در محکومیت اهانت به قرآن

درپی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در سوئد، شهروندان عراقی امروز به سمت سفارت سوئد در بغداد حرکت کرده و در اعتراض به اجازه دولت استکهلم برای اهانت به قرآن، به سفارت این کشور حمله کرده و خواهان اخراج سفیر شدند.
کد خبر : 855372

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رسانه های عراقی، تظاهرات کنندگان عراقی ابتدا در مقابل ساختمان سفارت سوئد در منطقه الصالحیه مرکز بغداد تجمع کرده و علیه اجازه دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم شعار داده و این اقدام را محکوم کردند و در ادامه با شکستن وروی سفارت، وارد حیات آن شدند.

آنها همچنین خواهان اخراج سفیر سوئد از کشورشان شدند.

این درحالی است که رئیس شورای عالی قضایی امروز پنجشنبه دستور داد تا شخص عراقی الاصلی که در سوئد اقدام به سوزاندن قرآن کریم کرده است، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و اقدامات قانونی لازم برای استرداد وی به عراق انجام شود.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دستور داد تا بر اساس مفاد ماده ۱۴ قانون مجازات عراق علیه یک عراقی الاصل که در سوئد اقدام به سوزاندن قرآن کریم کرده است، اقدامات قانونی انجام شود.

شورای عالی قضایی عراق با صدور بیانیه ای با اعلام دستور رئیس این شورا برای انجام اقدامات لازم جهت بازگرداندن این شخص به عراق افزود:‌ زیدان به دادسرای عمومی عراق دستور داد تا با هماهنگی دادسرای اول الکرخ ، مراحل قانونی برای درخواست استرداد این فرد تکمیل و طبق قانون محاکمه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر