صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه آزاد اسلامی؛

دستورالعمل برگزاری دوره تابستان در واحد‌های مجری گروه علوم پزشکی ابلاغ شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل برگزاری دوره تابستان ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در واحد‌های مجری گروه علوم پزشکی، دامپزشکی و روانشناسی بالینی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد. 
کد خبر : 855109

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ برای رشته‌های گروه علوم پزشکی، دامپزشکی و روانشناسی بالینی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و واحد‌های ویژه این دانشگاه ابلاغ کرد.

این دستورالعمل در راستای استفاده از توان و قابلیت‌های منابع انسانی، صرفه جویی در زمان و نیز استفاده از تمام ظرفیت ها، پتانسیل‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی، درخصوص برگزاری دوره آموزشی تابستان در مقاطع مختلف تحصیلی و در راستای اجرای بند ۲ راه کنش‌ها و اقدامات کلان کاری با موضوع ارتقاء کیفیت و کار آمدی دوره‌های تحصیلی سند تحول و تعالی دانشگاه، ابلاغ شد.

براساس این دستورالعمل، ثبت نام دوره تابستان از تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۷ لغایت ۱۴۰۲/۴/۲۲ و شروع کلاس‌های درسی دوره نیز از تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۴ لغایت ۱۴۰۲/۵/۲۶ (پنج هفته آموزشی) بدون احتساب زمان ثبت نام و امتحانات است. زمان برگزاری امتحانات از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۸ لغایت ۱۴۰۲/۶/۲ است. 

گفتنی است؛ ثبت دروس توسط واحد‌های دانشگاهی در سامانه آموزشیار باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۰ انجام شود. تعداد کل ساعت‌های تدریس دروس نظری در دوره تابستان مشابه نیمسال‌های اول و دوم بوده و طی پنج هفته آموزشی اجرا می‌شود. 

حداکثر تعداد واحد‌های درسی قابل اخذ در دوره تابستان برای مقاطع مختلف تحصیلی گروه علوم پزشکی به شرح ذیل است:

اخذ دروس وصیت نامه امام (ره)، روخوانی قرآن کریم و نیز درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل علاوه بر حداکثر تعداد واحد‌های انتخابی ذکر شده بلامانع است.

با توجه به مشترک بودن ارائه دروس عمومی جهت دانشجویان گروه علوم پزشکی و غیر پزشکی در اکثر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی مقتضی است براساس مفاد ماده ۴ و تبصره ۱ «دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ ۱۴۰۱ برای رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی»، معاونین گروه‌های غیر پزشکی دانشگاه اقدام مقتضی صورت پذیرد. 

دانشجویانی که در نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دروس کارآموزی درعرصه، کارآموزی، کارورزی و واحد پایان نامه را اخذ و یا تمدید کرده اند و ناتمام باقیمانده، تداوم آن در دوره تابستان ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بلامانع است. ولی اخذ و یا تمدید پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و رساله در دوره دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان پذیر نبوده و تخلف آموزشی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه دانشجویان رشته‌های گروه دامپزشکی در کلیه مقاطع و روانشناسی بالینی و سلامت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند و امور مربوطه توسط حوزه علوم پزشکی انجام می‌گیرد، لذا براساس مفاد آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوطه اقدام شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر