صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

وام ۳۶۰ میلیون تومانی برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های تاریخی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهر‌ها با رقم‌های دیگر خبر داد.
کد خبر : 854262

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعریف و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های تاریخی فرسوده خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نشستی با شهرداران شهر‌های مختلف در خصوص برون‌رفت از محدودیت‌ها، مصوبات ستاد بازآفرینی شهری ایران را تشریح کرد و گفت: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در جلسه ۱۶ خرداد سال جاری این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: برای نخستین‌بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شد.

آئینی توضیح داد: بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک‌های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در شهر‌های تهران، شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهر‌ها و روستا‌ها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهر‌های تهران، سایر کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند.

آئینی فرصت‌های ایجاد شده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات نوسازی بافت‌ها در سراسر کشور سرعت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر