صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشجویان داخل وزارت علوم:

دانشجو نباید جز تحصیل دغدغه دیگری داشته باشد

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشجو نباید جز تحصیل دغدغه دیگری داشته باشد، گفت: وظیفه مدیران دانشجویی دانشگاه‌ها این است که با همکاری روسای دانشگاه‌ها مشکل خوابگاه، تغذیه، وام و ... دانشجو را مرتفع کنند.
کد خبر : 854104

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوان ارژنگ معاون دانشجویان داخل وزارت علوم در نخستین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیران امور دانشجویی در خط مقدم مسائل و مشکلات دانشجویان هستند و از نزدیک دغدغه‌ها و نیاز‌های این قشر نخبه جامعه را لمس میکنند و روسای دانشگاه‌ها جا دارد بیش از گذشته به جایگاه این افراد توجه نشان دهند و با هماهنگی و همکاری مدیران دانشجویی در برطرف کردن مشکلات رفاهی دانشجویان گام بردارند.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشجو نباید به‌جز تحصیل دغدغه دیگری داشته باشد، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند؛ بیمار نباید رنجی به‌جز رنج بیماری داشته باشد، باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجو نیز رنجی به‌جز رنج تحصیل نداشته باشد و بتوان بدون هیچ گونه مشکلی به تحصیل بپردازد.

معاون دانشجویان داخل افزود: فردی که در دانشگاه تحصیل می‌کند، خوابگاه جو، تغذیه خواه، وام طلب نیست، بلکه او یک دانشجو است و به دنبال کسب دانش به دانشگاه پا نهاده و وظیفه مدیران دانشجویی دانشگاه‌ها است که با همکاری روسای دانشگاه‌ها مشکل خوابگاه، تغذیه، وام و ... دانشجو را مرتفع و بستر مناسب و آرامی برای تحصیل این افراد فراهم سازند.

ارژنگ از دانشجو و دانشگاه به عنوان سمبل جامعه یاد کرد و گفت: سازمان امور دانشجویان، صندوق رفاه و معاونت امور دانشجویی دانشگاه‌ها به عنوان مثلتی متحد و یکپارچه درصدد رفع مشکلات دانشجویان و بستر ساز تحصیل هدفمند نقش آفرینی می‌کنند و این تلاش با توجه به وقفه چندساله به علت تعطیلی ایام کرونا باید افزایش یابد و به سرعت شاهد رفع نگرانی‌ها و ایجاد خدمات رفاهی مناسب شأن دانشجو و فراهم سازی فرصت برابر برای تمام دانشجویان باشیم.

وی در پایان زیست سالم دانشجویی و افزایش ایمان و امید و شادابی را شعار اصلی این نشست عنوان کرد و برای تحقق آن، برنامه‌های پیش روی سازمان امور دانشجویان را تشریح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر