صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

قزاقستان پایان رسمی چارچوب آستانه را خواستار شد

وزارت خارجه قزاقستان می‌گوید که بازگشت سوریه به خانواده عربی حاکی از کارکرد موفق نشست‌های آستانه است و اکنون زمان خاتمه دادن به این چارچوب مذاکراتی فرا رسیده است.
کد خبر : 853975

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، کشور‌های ضامن آتش بس سوریه (شامل ایران، روسیه و ترکیه) در بیانیه‌ای مشترک، از عزم خود برای ادامه تلاش‌های جدی در راستای ارائه نقشه راه عادی سازی روابط آنکارا-دمشق خبر دادند.

این سه کشور در سطح معاونت وزرای خارجه، نشست مشورتی سازنده‌ای را در چارچوب گفتگو‌های آستانه برگزار و درباره ارائه نقشه راه عادی سازی در هماهنگی با وزرای دفاع و سایر سرویس‌های مرتبط رایزنی کردند.

همزمان، وزارت خارجه قزاقستان که میزبانی بیستمین دور از مذاکرات آستانه را به عهده دارد، ابراز امیدواری کرد که این دور نهایی و تکمیلی این سری نشست‌ها باشد. 

در همین رابطه، «قنات تومیش» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: پیشنهاد می‌کنیم که بیستمین نشست را به عنوان دور نهایی روند آستانه درباره سوریه اعلام کنید و این نکته در بیانیه پایانی نشست گنجانده شود.

وی گفت: پیشنهاد قزاقستان با توجه به بازگشت سوریه به آغوش خانواده عربی مطرح می‌شود.

تومیش تاکید کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و خروج تدریجی سوریه از انزوای منطقه‌ای را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از اینکه روند آستانه با افتخار از عهده وظیفه خود برآمده در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر