صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شرکت «جگوار» با هوش مصنوعی از مشکلات عرضه خودرو جلوگیری می‌کند

شرکت خودروسازی «جگوار لندرور» اعلام کرده است در آینده از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات عرضه جهانی خودروهایش استفاده خواهد کرد.
کد خبر : 853429

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی جگوار لندرور (JLR) اعلام کرده که با یک استارتاپ فعال در حوزه تجزیه و تحلیل ریسک و زنجیره تامین (Everstream Analytics) همکاری کرده تا هوش مصنوعی را در سیستم این خودروسازی بریتانیایی تعبیه کند و به جلوگیری از مشکلات عرضه جهانی در آینده کمک کند.

به گفته شرکت خودروسازی جگوار «فناوری جدید هوش مصنوعی به این شرکت اجازه می‌دهد تا زنجیره تأمین خود را به صورت بلادرنگ تحت نظر داشته باشد و از تولید مدل‌های فعلی و نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود محافظت کند.»

یکی از واحدهای «تاتا موتورز» هند معتقد است که فناوری «اورنوت» (Evernote) یا یادداشت برداری دیجیتال در حال حاضر این امکان را فراهم کرده تا از اختلال در بنادر باری جهانی برای تحویل خودرو به مشتریان جلوگیری شود.»

«باربارا برگمیر»، مدیر اجرایی عملیات صنعتی شرکت خودروسازی جگوار در بیانیه‌ای گفته است که «ما از طریق همکاری خود با استارتاپ بینش زنجیره تأمین و تجزیه و تحلیل ریسک، در حال مهار قدرت هوش مصنوعی برای مدیریت فعالانه ریسک‌ها پیش از ایجاد اختلال در تولید هستیم.»

این فناوری ترکیبی از هوش مصنوعی، تحلیل‌های پیش‌بینی کننده، یادگیری ماشینی و شهود انسانی برای طرح‌ریزی حوادث در حال ظهور مانند بلایای طبیعی، حملات، نقض داده‌ها و مسائل صادراتی در یک نقشه جهانی استفاده می‌کند.

در دنیای بعد از همه‌گیری کرونا مشکلاتی از جمله زنجیره تأمین، گروهی رو به رشد از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های لجستیک تأسیس شده و یک صنعت چند میلیارد دلاری ایجاد کرد تا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کمک به کسب‌وکارها برای به حداقل رساندن اختلال‌ها استفاده کنند.

شرکت جگوار از کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌رسانا که خودروسازان بزرگ را مجبور به کاهش تولید برخی از مدل‌ها کرد، ضربه شدیدی خورد. این سازنده در دو فصل گذشته به سوددهی بازگشته و در سه ماهه اخیر دو سوم از کل درآمد تاتا را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر